شناسهٔ خبر: 42782813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شرایط پیچیده استقلال برای صعود؛ برد یک بر صفر با خشونت در حد مجاز

استقلال در حالی باید برای پیروزی برابر الاهلی تلاش کند که در این بین نگرفتن کارت زرد و قرمز هم باید در دستور کار بازیکنان این تیم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین تساوی  دیشب استقلال برابر الشرطه شرایط صعود این تیم را پیچیده کرد و حالا این تیم باید برای رسیدن به مرحله بعد مقابل الاهلی به پیروزی برسد. استقلال اگر در بازی مقابل الاهلی با نتیجه یک بر صفر برنده باشد می تواند از گروه خود صعود کند در صورتی که کارت قرمز و یا ۴ کارت زرد دریافت نکند. حتی دریافت دو کارت زرد هم اختلالی در صعود استقلال در صورت برد مقابل الاهلی ایجاد نمی کند اما دریافت ۴ کارت زرد می تواند مانع صعود آبی پوشان به مرحله بعد شود.

همانطور که می دانید با توجه به وضعیت استقلال در جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا، نتیجه ای بجز برد استقلال را حذف میکند و پیروزی به جز یک بر صفر، استقلال را راهی دور بعد خواهد کرد.

طبق قانون به اخطار و اخراج تیم ها امتیاز منفی تعلق میگیرد. به هر کارت زرد یک امتیاز منفی، به هر کارت قرمز پس از دو کارت زرد ۳ امتیاز منفی، به کارت قرمز مستقیم ۳ امتیاز منفی و به کارت قرمز پس از یک کارت زرد ۴ امتیاز منفی تعلق خواهد گرفت. استقلال و الشرطه به ترتیب ۵ و ۸ امتیاز منفی بابت کارت زرد و قرمز تا به اینجای کار کسب کرده اند. آرش رضاوند از استقلال دو کارت زرد در بازی های رفت و برگشت مقابل الشرطه دریافت کرد. روزبه چشمی دیگر بازیکن استقلال نیز مقابل الاهلی اخطار گرفت و وریا غفوری و هروویه میلیچ نیز مقابل الشرطه کارت زرد گرفتند تا مجموع امتیازهای منفی استقلال به عدد ۵ برسد.

بررسی احتمالات صعود استقلال بر مبنای قوانین AFC

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر استقلال در بازی آخر خود با نتیجه یک بر صفر پیروز شود و سه کارت زرد یا یک کارت قرمز دریافت کند ( در صورت دریافت کارت قرمز، کارت زردی نگیرد)، به سراغ رنکینگ AFC رفته و با توجه به بالاتر بودن تیم ملی ایران از تیم ملی عراق، این استقلال است که به مرحله بعد صعود می کند.

اگر استقلال بازی مقابل الاهلی را با نتیجه یک بر صفر پیروز شود، با یک الی دو کارت زرد بدون اخراجی نیز می تواند به مرحله بعد رقابت ها صعود کند.

اگر استقلال با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد اما بیش از سه کارت زرد یا یک کارت قرمز به همراه یک کارت زرد بگیرد حذف خواهد شد.

در صورت پیروزی آبی پوشان مقابل حریف خود با هر نتیجه دیگری بجز یک بر صفر، این نماینده ایران است که به دور بعد مسابقات راه خواهد یافت.

استقلال هم اکنون با کسب ۲ امتیاز در رده انتهایی جدول گروه A لیگ قهرمانان جای دارد. 

4344

نظر شما