شناسهٔ خبر: 42782716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان تاکید کرد

ممنوعیت فروش ماسک بیش از ۱۳۰۰ تومان در داروخانه‌های زنجان 

الناز آخوندی

استاندار زنجان گفت: با توجه به تولید مازاد ماسک در این استان خرید ماسک از سایر استان‌ها ممنوع بوده و داروخانه‌های زنجان حق فروش ماسک با قیمت بالای ۱۳۰۰ تومان  ندارند.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۳۰ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که در استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به مدیریت استان زنجان در مراسم یوم‌العباس و جلوگیری از فاجعه ملی، اظهار کرد: زنجان با همراهی مردم، توانایی کنترل اموری از این دست را دارد، زیرا زنجانی‌ها همیشه نقش‌آفرین هستند.

وی افزود: هفت ماه از شیوع بیماری کرونا در استان می‌گذرد و با وجود پیگیری‌های متعدد مسئولان استانی در راستای قطع زنجیره انتقال این بیماری، شاهد نتیجه چندان ملموسی نیستیم که نیازمند کار عملیاتی است.

این مسئول با بیان اینکه اکنون در شهرستان ایجرود شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا هستیم، تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان باید اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند فرماندار اقدام جدی کرده و نسبت به پلمب آنان اقدام کند.

استاندار زنجان با تاکید بر توجه ویژه فرمانداران شهرستان‌های استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده و ورود عملیاتی آنان به این مقوله، ادامه داد: همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن، سایر افراد را در خطر می‌اندازند.

حقیقی با تاکید بر شفاف بودن وظایف مسئولان استانی و مشخص شدن فعالیت‌های لازم در شرایط کرونایی موجود در استان، اظهار کرد: مسئولان باید به‌صورت میدانی در راستای مقابله با کرونا اقدامات را انجام دهند، زیرا اکنون سلامت مردم در اولویت قرار دارد. در صورت بی‌توجهی مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد، هر چند که امکان آلودگی فعالان در این میدان نیز وجود دارد اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان ایمن بود.

وی با اشاره به اینکه تردد شهروندان سایر استان‌ها به شرایط کرونایی استان زنجان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند در وضعیت قرمز قرار دهد، افزود: فرماندار زنجان باید برای کنترل بهتر با فرمانداران استان‌های همجوار و استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

این مسئول با اشاره به نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل درون و برون شهری، در رابطه با بازدیدهای انجام شده از مدارس شهرستان ابهر، تصریح کرد: قابل قبول نیست با وجود تولید ماسک در استان و در حالی که یک سوم تولید ماسک در شهرستان ابهر انجام می‌شود، این اقلام ضروری در این شهرستان کمتر در اختیار گروه‌های هدف قرار بگیرد.

استاندار زنجان با اشاره به ممنوعیت ورود ماسک به استان، ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه استان مازاد بر نیاز ماسک دارد باید با مدیریت بهینه توزیع در فروشگاه‌های بزرگ و فرهنگیان با قیمت ۱۰۰۰ تومان در اختیار مردم قرار گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه‌ای در استان حق فروش ماسک با قیمت بیش از ۱۳۰۰ تومان را ندارد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم در قالب انعکاس شکایات و تخلفات احتمالی از طریق کانال‌های ارتباطی بسیار موثر است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همیاران سلامت در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس، افزود: اتاق فکر نیز در شهرستان‌ها تشکیل شده که با ایده‌های خوب می توان به عملیاتی شدن بهتر کارها در پیشگیری از این بیماری کمک کرده و از طرفی نیز از ظرفیت‌های مغفول نیز استفاد کرد.

این مسئول ضمن هشدار به سوءاستفاده کنندگان از فضای کرونایی کنونی، تصریح کرد: با افرادی که بخواهند از فضای کنونی سواستفاده کرده و باعث ایجاد التهاباتی در بازار از جمله بازار مسکن، معاملات و ساخت و سازهای غیرقانونی انجام دهند، برخورد لازم انجام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، ادامه داد: از هم زنجانی‌ها درخواست می‌کنم از عزیمت به سمت مرزهای غربی کشور خودداری کنند، زیرا هیچ امکاناتی برای عزاداری زائران در کشور عراق با توجه به بیماری کرونا تدارک دیده نشده و ممنوع است.

حقیقی در رابطه با مراسم روز اربعین در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود، مراسم اربعین در استان برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما