شناسهٔ خبر: 42782693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

26 تعاونی برتر استان خراسان رضوی تقدیر شدند | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر خراسان رضوی که با حضور علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، پژمانفر نماینده محترم مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ، محمد سنجری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ، مدیران دستگاه های اجرایی و تعاونگران برگزار شد از 26 تعاونی برتر خراسان رضوی تقدیر بعمل آمد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد سنجری در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر استان گفت: سرمایه‌های خرد مردم منبع مالی تعاونی‌ها است و اهداف انقلاب اسلامی در زمینه کاهش فقر، توازن توسعه، عدالت اجتماعی، اشتغالزایی و باز کردن بسیاری از گره‌های اقتصادی با بهره‌گیری از تعاونی ها محقق می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: هفت هزار و ۲۱۷ تعاونی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو در خراسان رضوی فعال است که ۱۱۵ هزار فرصت شغلی به وجود آورده ‌است.
وی اضافه کرد: ۶۰۰ تعاونی هم با ۶۶ هزار نفر عضو و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه زنان خراسان رضوی فعال است.
وی گفت: بیشترین تعداد تعاونی‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه خدمات با سهم ۳۴ درصدی از کل تعاونی‌های فعال است و هشت تعاونی نیز در حوزه دانش بنیان فعالیت دارند.
سنجری افزود: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون ۲۷۲ تعاونی در خراسان رضوی با پنج هزار و ۵۸۶ نفر عضو و سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد ریال تشکیل شده‌ است که برای پنج هزار و ۲۸۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ‌است.
وی ادامه داد: امسال تعاونی های خراسان رضوی ۷۲ میلیون دلار صادرات کالا داشتند و در هفته تعاون امسال نیز ۱۰۶ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۵۲ نفر در استان اجرا شد.
سنجری تشکیل ۱۴۱ تعاونی روستایی از محل تسهیلات اشتغل روستایی، پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۴۶ تعاونی روستایی، انعقاد تفاهم نامه با ۲۶ تعاونی فعال به عنوان معین اقتصادی در ۵۷ روستا و اجرای ۱۷۸ پروژه توسط آنها در روستاها را از دیگر دستاوردهای خراسان رضوی در حوزه تعاون برشمرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاون قوی ترین بخش اقتصادی کشور به لحاظ قوانین بالادستی است ولی متاسفانه قوانین حمایتی بخش تعاونی اجرا نمی‌شود.
وی همچنین بر افزایش سرمایه صندوق ضمانت بخش تعاون، در اولویت قرار دادن بخش تعاون در خصوصی سازی و واگذاری شرکتهای دولتی تاکید کرد.
در پایان این مراسم از ۲۶ تعاونی برتر خراسان رضوی تجلیل شد.
 

نظر شما