شناسهٔ خبر: 42782638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد:

رفع مشکلات شهری با مشارکت افراد خلاق و استفاده از بخش خصوصی

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله برگزاری رویدادهایی همچون شنبه‌های خلاق، مسابقات و ایده‌کاپ‌ها، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه شهروندان را در حوزه‌های مختلف دریافت و پس از پرورش در اتاق‌های فکر تخصصی، به محصول تبدیل می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان به عنوان نخستین شهر کشور سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق جهانی از طرف سازمان جهانی یونسکو انتخاب شد.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از اعتبار و برند بین‌المللی به دست آمده برای اصفهان را مرهون و مدیون فعالیت هنرمندان صنایع دستی این جهانشهر هستیم که تلاش می‌کنیم منافع آن را برای همین افراد ایجاد کنیم.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: رسالت اصلی این اداره بسترسازی برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه و در ادامه پرورش ایده‌ها در اتاق‌های فکر تخصصی با مشارکت دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی متخصص و در نهایت تبدیل ایده‌ها به محصول از طریق شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها به عنوان موتور محرکه اقتصادی شهر است.

وی افزود: اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری با استفاده از ابزارهایی چون رویداد شنبه‌های خلاق، ایده‌آپ‌ها و مسابقات ملی و بین المللی، ایده‌های شهروندان را در حوزه‌های مختلف دریافت کرده و پس از پرورش آن‌ها در اتاق‌های فکر به محصول تبدیل کرده و در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مهدویان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری در یک ماه آینده، گفت: برگزاری مسابقه ملی عکاسی صنایع دستی، تشکیل اتاق فکر شهرداری اصفهان با دانشگاه هنر در خصوص فضای شهری خلاق، تحقق باشگاه شهروندان خلاق برای شناخت طبقه خلاق شهر، رونمایی از صنایع دستی خلاق را از جمله برنامه‌های این اداره بشمار می‌رود.

وی از ایجاد گذرهای فصلی صنایع دستی در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این گذرهای فصلی آموزش و فرهنگ‌سازی صنایع دستی انجام خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: تشریح تاریخ شفاهی اساتید پیشکسوت در حوزه صنایع دستی نیز در دستور کار است که می‌توانیم هر هفته اطلاعات آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اخیراً نمایندگی پایگاه یونسکو و برند باشگاه صنایع دستی برای اصفهان دریافت شده است، اظهار کرد: ارتباط شهرداران شهرهای واقع در جاده ابریشم توسط یونسکو و با محوریت شهر اصفهان در دست برگزاری است که امیدواریم تا سه ماه آینده در این راستا رویدادی برگزار کرده و از این طریق شهرداران شهرهای خلاق جهان که روی مدار جاده ابریشم قرار دارند بتوانند تجارب خود را در حوزه خلاقیت و نوآوری به اشتراک بگذارند.

نظر شما