شناسهٔ خبر: 42782546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

توصیه انصارالله یمن به کشورهای حامی عادی سازی روابط با تل آویو

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این کشور با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قسنا) به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که جنبش انصارالله عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم می کند چرا که این اقدامات در راستای نابودی آرمان فلسطین صورت می گیرد.

 

وی افزود: این موضع گیری بیانگر محق بودن انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن است؛ انقلابی که به مثابه پناهگاه امنی برای یمنی ها باقی خواهد ماند.

 

المشاط بیان کرد: ما هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خطاب به کشورهایی که دست به این اقدام زده اند اعلام می کنیم که فلسطین باید در اولویت قرار بگیرد نه رژیم صهیونیستی.

 

وی اضافه کرد: ما به این کشورها توصیه می کنیم که در این مسیر گام برندارند چرا که تنها دستاورد این مسیر، درد و پشیمانی برای آنها خواهد بود. ملت یمن از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت می کند.

 

المشاط خطاب به مزدوران داخلی در یمن نیز گفت: از تمام خائنان به یمن می خواهیم سلاح خود را کنار گذاشته و به آغوش سرزمین خود بازگردند. آنها باید خطر مزدوری برای دشمن را درک کنند.

 

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی در خصوص اهداف عادی سازی روابط نوشته بود که رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس همواره از هر رئیس جمهور آمریکایی که قصد شرکت در دور دوم انتخابات را داشته حمایت کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، عادی سازی روابط تنها یک وسیله برای تحقق اهداف دیگر است. رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس هیچ گاه اهمیتی به مسأله فلسطین نداده‌اند. تمام این رژیم‌ها با استعمارگران انگلیسی برای اشغال فلسطین تبانی کرده اند. نحوه تعامل این رژیم‌ها با مسأله فلسطین طی دهه‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است.

 

امضای توافقنامه عادی سازی روابط نیز به مثابه یک قرارداد پر سود تسلیحاتی برای ترامپ محسوب می‌شود چرا که هیچ توافقنامه‌ای میان آمریکا و رژیم‌های عربی امضا نمی‌شود مگر آنکه فروش تسلیحات بیشتر به آنها را تضمین کند. این رژیم‌ها در حالی دَم از حمایت تاریخی از آرمان فلسطین می‌زنند که این حمایت از حد ادعاهای لفظی فراتر نرفته است. بازسازی ساختار رژیم‌های عربی به رهبری عربستان سعودی، حرکت این رژیم‌ها در مسیر صهیونیست‌ها را تضمین کرد.

 

انتهای پیام/م.ق/

نظر شما