شناسهٔ خبر: 42782441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تمامی مناطق استان بوشهر در حال ورود به موج سوم کرونا است

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هشدار شکل‌گیری موج سوم کرونا در فصل پاییز گفت: موج سوم ابتلا به کرونا در حال شکل‌گیری است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا به این بیمرای پیشگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سعید کشمیری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بیماری و ویروس کرونا با قدردانی از همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید رئیس ستاد کرونای ادارات خود باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را پیگیری و مدیریت کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان  بوشهر با بیان اینکه "ما نگران 6ماه آینده هستیم" افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده خوشبختانه استان بوشهر وضعیت انفجاری در عرصه شیوع کرونا ندارد ولی با توجه به وضعیت استان‌های همسایه آغاز موج سوم کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

وی، با تاکید بر رعایت همه جانبه در پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود امکان دارد از پیک سوم  کرونا در شش ماه پیش‌رو رد شویم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هشدار در شکل‌گیری موج سوم کرونا در فصل پاییز تاکید کرد: موج سوم ابتلا به کرونا در حال شکل‌گیری است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا به آن در همه سطوح جامعه پیشگیری شود.

کشمیری با بیان اینکه "برای مقابله با کرونا نباید به نقش درمان دل ببندیم" افزود: مدیران اداران نباید منتظر مصوبه ستاد کرونا باشند باید راهکارهای لازم در جلوگیری از انتشار کرونا و شکستن  زنجیره انتقال این ویروس در ادارات اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از تدبیر  مسئولان منطقه پارس جنوبی در عرصه مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اشتغال و فعالیت منطقه پارس جنوبی انتظار می‌رفت در عرصه بیماری کرونا وضعیت ناگواری رخ دهد که به حمدالله با همکاری مسئولان وزارت نفت و پارس جنوبی کمترین فوتی کرونایی در منطقه پارس جنوبی عسلویه رقم خورد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر حمایت از سالمندان و بیماران در مقابله با کرونا تصریح کرد: از فوتی‌های کرونایی استان بوشهر بیشتر آنان سالمندان و کسانیکه دارای بیماری زمینه‌ای بودند ثبت شده است که باید از این افراد حفاظت ویژه شود و زنان باردار  در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی، نقش مهم تهویه هوا در سالن‌ها، کلاس‌ها، مراسم و تجمع‌ها در برابر کرونا را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی در مقابله با کرونا باید در دستور  کارهمه قرار بگیرد.

کشمیری از بازرسی  ادارات، دستگاه‌ها، سواحل، بازار، مدارس و دیگر نقاط استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون 102 هزار بازرسی از اماکن و اصناف این استان انجام و 85 هزار مورد رعایت شیوه نامه‌ها مطلوب و 17 هزار مورد نامطلوب ارزیابی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تعدادی از امکان و صنوف به سبب رعایت نکردن پروتکل بهداشتی پلمب شده‌ است گفت: در 7 ماه گذشته شش هزار و 600 بازرسی مشترک با ادارات انجام شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد در ادارات 97 درصد از کارکنان از ماسک استفاده و 90 درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌کنند .

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوسهر با اشاره به رعایت 77 درصدی  پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در بانک‌ها 95 درصد مراجعه کنندگان و در مدارس 90 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

وی، با بیان اینکه در ادارات 89 درصد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سواحل استان بوشهر 60 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

کشمیری با تاکید بر این نکته که موج سوم کرونا در فصل پاییز پیش بینی شده است گفت: برای جلوگیری از خسارت و ابتلا به کرونا باید همه موارد رعایت شود و ادارات نیز افرادی‌که بیماری زمینه‌ای دارند باید دورکاری ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به فصل بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: فعالیت مراکز آموزش عالی در استان بوشهر در سال تحصیلی بر اساس  فضای مجازی است ولی اگر رشته‌های تحصیلی نیاز به آزمایشگاه و یا فضای گوناگون حضوری دارد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/190/س

نظر شما