شناسهٔ خبر: 42782322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان:

بازرسی و نظارت‌های بهداشتی بر مدارس استان همدان بیشتر شود

همدان - استاندار همدان مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را قطعی و لازم الاجرا دانست و گفت: مدارس ضمن انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های بیشتر با رعایت نکات بهداشتی فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ سیدسعید شاهرخی عصر یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با کمیته‌های ستاد که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های همدان برگزار شد، گفت: تلاش و همکاری مردم، کادر بهداشت و درمان، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های نظامی و امنیتی در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خط مقدم کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا قابل دفاع است؛ گفت: شرایط استان همدان از میانگین کشوری بهتر است و برای حفظ این وضعیت باید پروتکل‌ها رعایت و حساسیت به کرونا بیشتر باشد.

شاهرخی بابیان اینکه ستادهای شهرستانی در راستای مقابله با کرونا باید فعال و جدی مسائل مربوطه را پیگیری و نظارت کنند؛ گفت: مدارس باید ضمن انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های بیشتر، با رعایت نکات بهداشتی فعال باشند.

استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا امسال هیچ‌گونه مراسمی در اربعین از قبیل راهپیمایی و سفر مردم به کشور عراق انجام نخواهد شد.

وی گفت: مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در چنین شرایطی، قطعی و لازم الاجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز با تاکید بر دوری از حضور در اجتماعات، رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: وضعیت شهرستان‌های استان همدان به لحاظ شیوع کرونا به ترتیب نهاوند و کبودرآهنگ نارنجی، همدان زرد، بهار سفید و سایر شهرستان‌ها قرمز است.

رشید حیدری مقدم با بیان اینکه مدت زیادی شرایط استان همدان در زمینه مقابله با کرونا، بهتر از میانگین کشوری بود اما اکنون در وضعیت قرمز قرار داریم؛ گفت: علت ابتلای افراد به کرونا در استان همدان ۶۵ درصد به خاطر حضور در مراسم و دورهمی‌ها و ۳۵ درصد نیز به دلیل شرکت در میهمانی‌های خانوادگی است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا نیز گفت: رسانه‌ها باید در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در شرایط فعلی، همکاری خود را همچون گذشته با ستاد استانی کرونا ادامه دهند تا از این مرحله عبور کنیم

اسدالله ربانی گفت: براساس اعلام کارشناسان فصل پاییز با افت محسوس دما و خشکی هوا همراه است و سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر می‌شود و باید مسائل بهداشتی را بیشتر از سایر فصل‌ها در این فصل رعایت کنیم.

وی افزود: بر اساس اعلام رسمی دولت عراق، تمام مرزهای عراق از شلمچه تا مهران و مرز خسروی در ایام اربعین بسته است و ترددی به کشور عراق انجام نخواهد شد.

ربانی اضافه کرد: هر چند شرایط استان همدان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است اما روند ابتلاء در کشور و استان همدان صعودی است و رسانه‌ها باید در امر آگاهی بخشی در رعایت پروتکل‌ها همکاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

نظر شما