شناسهٔ خبر: 42782292 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صورت گرفت؛

اولین گام برای استقرار بیمارستان الکترونیک در استان برداشته شد

در پی دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مبنی بر راه اندازی بیمارستان الکترونیک، کمیته ای از متخصصین حوزه های درمان، فناوری اطلاعات و پشتیبانی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسام الدین کمال زاده، با بیان اینکه پروژه الکترونیکی کردن بیمارستان‌ها، پرچم دار مدل نوین مدیریتی در عرصه بیمارستانی است، گفت: یکی از مهمترین اهداف این امر، استفاده از فناوری‌های نوین  در کالبد درمانی، اداری و اجرایی بیمارستان‌ها خواهد بود.

به گفته وی، محور اصلی بیمارستان الکترونیک، بیماران هستند و برای سهولت دسترسی و ارائه خدمات بیشتر به مراجعان این مدل پیاده می‌شود.

کمال زاده با تأکید بر این که الکترونیک کردن بیمارستان‌ها با نکات مثبتی همراه است، خاطرنشان کرد: به شکل قابل توجهی با استفاده از تکنولوژی روز علاوه بر ارائه خدمات باکیفیت‌تر و مزایای کلینیکی و بالینی، می‌توان در هزینه‌ها و میزان مصارف انرژی در مجموع نیز صرفه جویی کرد. 

وی افزود: با اجرای این طرح، بهبود کیفیت ارائه خدمات بالینی و افزایش سطح سلامت با بهره گیری از سیستم های پیشرفته و ذخیره اطلاعات بیماران نظیر پرونده الکترونیک سلامت میسر خواهد شد.

رئیس کمیته استقرار بیمارستان الکترونیک اظهار امیدواری کرد که اجرای این پروژه در گام اول در بیمارستان شریعتی بندرعباس، راهگشای ارتقاء درمان و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به  مراجعین باشد.

نظر شما