شناسهٔ خبر: 42781860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده تیپ شهید مخبری زنجان:

دوران دفاع‌مقدس یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

زنجان - ایرنا - فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: دوران دفاع مقدس یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی است که نیروهای مسلح در این مقطع با وحدت و همدلی در مقابل رژیم بعث عراق، جانفشانی کردند.

صاحب‌خبر -

امیر داوود حمدی، شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دفاع‌ مقدس برگزار شد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف شرکت داشت و به ‌عنوان بازوی پرتوان نظام به مقابله با رژیم صدام پرداخت.

وی از شهید سرلشکر مخبری به عنوان یکی از اسطوره‌های جنگ و دفاع ‌مقدس یاد کرد و اظهار داشت: تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان از سال ۵۸ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در عملیات‌های مختلف ازجمله عملیات ثامن‌الحج، طریق‌القدس و بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر و عملیات والفجر مقدماتی شرکت داشت و پس از دوران دفاع مقدس نیز به منظور حفظ و حراست از کشور و ملت ایران در منطقه حضور دارد.

حمدی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و امنیتی را که در حال حاضر در داخل کشور است مدیون تلاش و مجاهدت‌های کل نیروهای مسلح از جمله ارتش هستیم که در غرب کشور مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، افزود: ارتش یکی از نیروهایی بود که در دوران انقلاب در کنار مردم قرار گرفت و همین امر باعث شد تا نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای همیشه تاریخ پررنگ باشد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، گفت: رزمندگان دلیر اسلام طی هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر با مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی در برابر دشمن تا دندان مسلح و حامیان رژیم بعث عراق، حماسه های ماندگاری را خلق کردند.

حمدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش در عرصه های مختلف به ‌ویژه تامین امنیت ملت ایران تلاش وافر کرده و در این راستا گام‌های بلندی نیز برداشته است، افزود: ارتش در راستای کمک‌رسانی و سازندگی در خط مقدم بوده و تلاش‌های زیادی را در این رابطه انجام داده است و با شیوع ویروس کرونا، نیروهای مسلح با یکدلی و هماهنگی با مسوؤلان کشوری و استانی و حتی مردم وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: ارتش زنجان نیز برای مقابله با کرونا به مدت ۴۲ روز در مناطق شمالی مستقر بود و در این مدت ۴۸۳ روستا را خانه به خانه گندزایی کرد و با کمک‌های که از طرف ارتش به این مناطق ارسال شد، توانست آرامش را به اهالی منطقه بازگرداند.

نظر شما