شناسهٔ خبر: 42781613 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دفاع مقدس تابلویی زیبا و ظریف

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: دفاع مقدس تابلویی زیبا و ظریف و آیینه ی تمام‌نمای ارزش‌های والایی چون ایثار، دلاوری، عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ادئاره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز با صدور پیامی چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس را به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شرح ذیل است.

بِسمِ رَّبِّ الشُّهدا وَ الصِّدّیقین

«وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ»

روزهای رادمردی در سرزمین مجاهدت های خاموش ثبت لحظاتی ناب از دفاع مردان و زنانی است که با صیانت از حریم امنیت عمومی به تبلور پیام انقلاب اسلامی در نخستین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همت گماردند و  با نثار خون خود این نهال نورسته را آبیاری کردند .

حقیقتا دفاع مقدس تابلویی زیبا و ظریف و آیینه ی تمام‌نمای ارزش‌های والایی چون ایثار، دلاوری، عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران است، که هر وقت به آن نگاه می‌کنیم، شکوه و عظمت رشادت های فرزندان این خطه در کتاب اذهان مان مروری دوباره می شود.

درواقع دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ بود که در آن تمام فضائل در یک جبهه جمع شده بود و در مقابل نیز تمام رذائل قرار داشت؛وما در این به عینه تحقق  وعده‌هایی الهی و تولد حقایق و فضایل انسانی را مشاهده کردیم.

دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک فرهنگ‌ عظیم در تاریخ کشور و جهان بود که ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس، تمامی توطئه دشمنان را خنثی کرده و این گنجینه عظیم را به نسل جوان و آینده انتقال دهیم.

امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، باید راهکار‌های احیای شاخص‌ها، دستاوردها و ارزش های آن را در میان قشر جوان خطه قهستان زمین؛ با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دوباره بررسی کنیم و از این فرصت گران بها با تلاش جهادی معلمان مومن و متعهد استان، برای بازشناسی حماسه تاریخی جوانان غیوری که با تأسی از نهضت عاشورای حسینی در سایه هدایت و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) توانستند درس بزرگی به متجاوزان به خاک پاک میهن اسلامی دهند و همچنین با افزایش روز افزون فرهنگ مقاومت در منطقه شهدای مدافع حرم با نثار خون پاک خود افسانه شکست ناپذیری و سلطه گری قدرت های جهانی را بر هم زنند و آیه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»را به منصه ظهور رسانند؛ استفاده نماییم.

این جانب، با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و درود به روان پاک همه شهیدان عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و مدافعان عرصه جهاد سلامت و آرزوی سلامتی و عزت برای ایثارگران عزیز و رزمندگان دلاور و خانواده گرانقدر آنان؛ چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، را به اقشار مختلف خراسان جنوبی به ویژه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان بهارستان علم و ادب تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

نظر شما