شناسهٔ خبر: 42781500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

مسؤولان زنجانی با ارائه راهکارهایی در مبارزه با کرونا پیشگام باشند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در کنار مطرح کردن دغدغه‌های بیماری کرونا همه مسؤولان متولی امر با ارائه راهکارهایی در رفع مسائل به وجود آمده پیشگام باشند تا عوارض ناشی از این بیماری به حداقل برسد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به نگرانی های اعلام شده در ارتباط با بی‌توجهی های عده ای به پروتکل های بهداشتی کرونایی افزود: برای پایان دادن به نگرانی های مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و همه دستگاه‌های متولی امر پای کار باشند.

وی اضافه کرد: مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا تصمیم گیرندگان اصلی هستند و در این ارتباط صدا و سیمای استان نیز آنگونه که باید و شاید به ویژه در قالب استودیو سلامت فعال نیست که به این موضوع باید بیش از گذشته توجه جدی شود.

امام جمعه زنجان در ارتباط با بازگشایی مدارس نیز ادامه داد: این موضوع بسیار مبالغه آمیز است که تنها چند نفر از ماسک برای پیشگیری از بیماری کرونا استفاده می کنند که در این خصوص تنها مطرح کردن نگرانی ها کاری از پیش نمی برد.

وی با تقدیر از کارهای انجام گرفته در بحث مواسات و همدلی به ویژه معیشت گروه‌های هدف در استان نیز گفت: در این راستا باید دست اندکاران امر با هم اندیشی موج دیگری در خصوص مواسات و همدلی راه اندازی کنند و این در حالی است که بررسی های میدانی نشان می‌دهد ماسک به قیمت ۲ هزار تومان توسط افراد خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت فردی که روزانه بطور میانگین ۲ ماسک استفاده  می کند، به لحاظ اقتصادی هزینه ای را بر خود و خانواده تحمیل می کند و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی خانوارها تقبل چنین هزینه ای در توان آنان نیست.

وی اظهار داشت: طی جلسات گذشته ستاد کرونا، ماسک مورد نیاز عموم مردم به قیمت ۸۵۰ تومان و توزیع آن در مکان هایی برای آموزش و پرورش مطرح شد که در این راستا با راه اندازی پویش و یا مشارکت خیرین موانع  بوجود آمده برطرف شود.

امام جمعه زنجان ادامه داد: با توجه به تامین مواد ضدعفونی کننده در استان، با اتخاذ  تدابیر لازم، نگرانی ها و دغدغه های مطرح شده تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

وی با تقدیر از مشارکت و ورود خیرین به بحث توزیع وسایل بهداشتی به میزان ۳۰ هزار بسته گفت: در این راستا خیرین و حسینیه اعظم زنجان می توانند کمک های خود را به این سمت  به ویژه مدارس روستایی دور دست استان سوق دهند.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری کرونا یک تکلیف اجتماعی و شرعی بوده و  تنها اعلام نگرانی ها و بی تفاوت بودن نسبت به حل این مسئله، به افزایش پیک بیماری در استان منتهی می شود که بروز این مساله تبعات و چالش هایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طی تماس مسؤول دفتر رییس جمهوری، مدیریت خوب زنجانی ها در مراسم یوم العابس مورد تقدیر قرار گرفته است، اضافه کرد: در صورت عدم کنترل این مراسم، کشور با مشکل جدی مواجه می شد که از چنین فرصتی باید برای پیشبرد بهتر کارها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کرد.

نظر شما