شناسهٔ خبر: 42781471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه نجف اشرف:

عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب از چهره حکام عرب برداشت

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل حکام عرب را رسوا کرد و نقاب آنان را در برابر ملت ها کنار زد، از ایران خواست زمینه را برای تشرف عراقی به زیارت عتبات مقدس ایران فراهم کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی با اشاره به اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل حکام عرب را رسوا کرد و نقاب آنان را در برابر ملت ها کنار زد، از ایران خواست زمینه را برای تشرف زوار عراقی به زیارت عتبات مقدس ایران فراهم کند.

وی با بیان اینکه ملت عراق خود را کاملاً برای استقبال از زائران اربعین و خدمت رسانی به آنان آماده کرده است، افزود: ۵۰ هزار موکب آماده خدمت رسانی به زائران است و حرکت زائران از دور ترین نقاط عراق آغاز شده و نهاد های دولتی و عتبات مقدسه نیز آماده می شوند.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: همچنان گفتگو های دولت با کشور های مختلف برای بازگشایی مرزها به روی زائران غیر عراقی ادامه دارد و امیدواریم که این تلاش ها منجر به حضور گسترده با رعایت توصیه های بهداشتی شود. توصیه های بهداشتی برای حفظ جان و زیارت برای حفظ دین است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از دولت ایران خواست زمینه زیارت حرم امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (س) را برای زائران عراقی فراهم کند.

وی اشاره کرد: ما به ملت خود افتخار می کنیم که برای خدمت رسانی به زائران آماده می شوند و حماسه می آفرینند که در نظر جهانیان بی نظیر است.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به دیدار پلاسخارت نماینده سازمان ملل متحد در عراق با حضرت آیت الله سیستانی و توصیه های معظم له مبنی بر اینکه انتخابات راه درمان مشکلات ملت است و باید آزاد و از فشار ها دور باشد و حاکمیت عراق حفظ شود و سلاح به دست دولت باشد و پرونده های فساد پیگیری شود، اشاره کرد.

وی اهانت روزنامه فرانسوی "شارلی ابدو" به حضرت نبی مکرم اسلام (ص) را محکوم کرد و گفت: این تعرض بر ارزش رسول الله (ص) و جایگاه انسانی ایشان تأثیر ندارد، بلکه نشانگر ترس غرب از پیشرفت اسلام و فروپاشی فرهنگی غرب است. مشکل از روزنامه نیست، بلکه از رئیس جمهور فرانسه است که این اهانت را آزادی بیان می داند.

امام جمعه نجف اشرف عادی سازی روابط با اسرائیل و برگزاری مراسم در واشنگتن با حضور بحرین، امارات و اسرائیل را محکوم کرد و گفت: با این اقدام نقاب از چهره حکام عرب کنار رفت و آنها در برابر ملت هایشان رسوا شدند.

وی در بخش دیگر سخنرانی خود خواستار برداشتن محاصره ملت مظلوم یمن شد و گفت: عربستان سعودی امروز در برابر موشک های یمنی که فرودگاه ابها را هدف قرار می دهند، از جهان طلب کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بر برداشتن محاصره از میلیون ها انسان که از گرسنگی، بیماری، محاصره و بمباران وهابی ها رنج می برند، تأکید کرد و افزود: اگر امنیت می خواهید به دیگران امنیت بدهید.

وی در خصوص اظهارات اخیر سفیر آمریکا در عراق مبنی بر دخالت ایران در این کشور، آن را خنده آور دانست و بیان داشت: ما در عراق پایگاه های نظامی آمریکایی و ۵ هزار سرباز، مشاوران و هواپیمایی آمریکایی داریم که در آسمان بغداد می چرخند، آنوقت سفیر عراق می گوید که ایران دخالت می کند. ما با هرگونه دخالت مخالفت هستیم، امّا بیایید واقعیت را ببینید که در عراق پایگاه های آمریکایی وجود دارد.

امام جمعه نجف اشرف در پایان سخنان خود به سالگرد شهادت حضرت زید بن علی (ع) در سال ۱۲۲ هجری قمری اشاره کرد و گفت: قیام زید شهید در امتداد قیام امام حسین (ع) بود و از تأیید اهل بیت (ع) بهره مند شد و رسول اکرم (ص) از حضرت زید (ع) سخن گفته است.

انتهای پیام/

نظر شما