شناسهٔ خبر: 42780490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عربستان سری جدید قایق‌های تندروی فرانسوی را تحویل گرفت

تهران –ایرنا- خبرگزاری رسمی عربستان شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور سری دیگری از قایق‌های رهگیر تندروی فرانسوی از نوع" اچ اس آی ۳۲" (HSI۳۲) را تحویل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سپهبد "فهد بن عبدالله الغفیلی" فرمانده نیروی دریایی عربستان که در مراسم دریافت قایق‌ها حضور داشت گفت: این اقدام در چارچوب همکاری مشترک میان عربستان و فرانسه در زمینه ساخت و همکاری نظامی صورت گرفته است.

براساس گزارش خبرگزارس رسمی عربستان، توافقنامه امضا شده با شرکت فرانسوی سی ام ان (CMN) شامل ساخت و واردات شماری قایق تندرو از نوع  اچ اس آی ۳۲  (HSI۳۲) است که تعدادی از آن در فرانسه و تعداد دیگر نیز در قالب برنامه انتقال تکنولوژی در عربستان ساخته می‌شوند. این قایق‌ها جدیدترین قایق‌های تندرو در جهان هستند.

الغفیلی در این آیین گفت: قایق‌های تندرو و رهگیر در بالا بردن سطح آمادگی و قدرت جنگی نیروهای دریایی عربستان نقش خواهند داشت که با هدف تقویت امنیت دریایی در منطقه صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی عربستان افزود: قایق‌های یاد شده همچنین با یگان‌های ناوگان شرقی برای تامین منافع راهبردی عربستان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما