شناسهٔ خبر: 42780195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قدرتمند‌ترین ارتش کشور‌های عربی متعلق به کجاست؟

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی به معرفی ۵ ارتش قدرتمند جهان عرب در سال ۲۰۲۰ پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 شبکه تلویزیونی روسیا الیوم فهرست ۵ ارتش قدرتمند جهان عرب در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.

در این فهرست کشور عراق به رغم جنگ‌های پی در پی با عناصر و گروه‌های تروریستی ، جایگاه پنجم قدرتمندترین ارتش های جهان عرب را به خود اختصاص داده است. مجموع نیرو‌های فعال ارتش عراق ۱۶۴ هزار نفر می‌رسد که با این رقم در جایگاه پنجاهم ارتش‌های قدرتمند جهان قرار دارد. در گزارش روسیا الیوم بودجه نیرو‌های مسلح عراق در سال ۲۰۲۰ به یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

ارتش کشور امارات با ۶۴ هزار نیروی فعال در جایگاه چهارم ارتش‌های قدرتمند جهان عرب و رتبه ۴۵ ارتش‌های قدرتمند جهان قرار دارد. بودجه نظامی سال ۲۰۲۰ برای امارات ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گزارش شده است. این در حالی است که ارتش امارات به رغم همکاری با عربستان در جنگ چندساله با نیرو‌های یمنی که تحت محاصره نیز هستند، کاری از پیش نبرده است.

ارتش الجزایر با یک رتبه بالاتر از امارات، در جایگاه سوم قرار دارند. پرسل نظامی فعال آن ۱۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. بودجه ارتش الجزایر ۱۳ میلیارد دلار است و در رتبه ۲۸ جهان قرار دارد.

عربستان سعودی که در مقابله با نیرو‌های یمنی همچنان ناکام است، با ۴۷۸ هزار نیروی فعال نظامی در جایگاه دوم قدرتمندترین ارتش جهان عرب قرار دارد. رتبه عربستان در سطح جهانی ۱۷ است که به نظر می‌رسد دلیل آن بودجه نظامی ۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری است. این کشور بالاترین بودجه نظامی در میان کشور‌های جهان عرب را دارد.

در جایگاه نخست این فهرست ارتش مصر قرار دارد. مصر جایگاه نهم قدرتمندترین ارتش در جهان را دارد و در خاورمیانه با ترکیه در یک سطح قرار دارند. بودجه نظامی این کشور به ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

نظر شما