شناسهٔ خبر: 42778427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان: مدیران دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با کرونا عملیاتی کار کنند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در شرایط کرونایی به جای شعار، به صورت عملیاتی وارد میدان عمل شوند چراکه در زمان حاضر سلامت مردم در اولویت قرار دارد و در صورت بی‌توجهی به این مهم مشکلات عدیده‌ای به وجود خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه این استان توانست در ماه محرم مراسم یوم العباس را در ارتباط با این بیماری مدیریت کند افزود: بر این اساس استان توان کنترل اموری از این دست را دارد چرا که همراهی مردم همواره نقش آفرین بوده است.

وی اضافه کرد: در صورت کنترل نکردن مراسم یوالعباس زنجانی‌ها که تنها با پنج درصد جمعیت هرسال برگزار شد، ابتلا به این بیماری و فوتی های ناشی از آن چندین برابر دیگر استانها به وقوع می پیوست که نبود این وضعیت بیانگر اقدامات پیشگیرانه است.

 استاندار زنجان گفت: با گذشت هفت ماه از شیوع کرونا و با وجود پیگیری های لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت قطع زنجیره انتقال این ویروس، نتیجه چندان ملموس نیست، هر چند کارها در این زمینه طراحی خوبی دارد اما آنگونه که باید شکل عملیاتی ندارد و بی توجهی ها به افزایش شمار مبتلایان منتهی می شود.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان در ایجرود گفت: متاسفانه اقدامات در راستای کاهش پیشگیری از کرونا نتیجه بخش نبوده که به فرماندار این شهر اعلام می شود در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی مغازه داران نسبت به پلمب آنها قدام شود.

حقیقی افزود: مدیران و فرمانداران استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده، در شهرستانها توجه جدی و بیش از گذشته حساسیت های لازم را داشته باشند و بصورت عملیاتی وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: بی توجهی عده ای قلیل در رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک دیگران را گرفتار می کند.

استاندار زنجان ادامه داد: وظایف و فعالیت های لازم در شرایط حاکم بصورت شفاف مشخص شده و عدم ورود مدیران به اجرای کارها مانع  پیشبرد برنامه های مباره با کرونا است هر چند امکان آلودگی فعالان در این میدان نیز وجود دارد اما با رعایت نکات بهداشتی می توان ایمن بود.

وی با بیان اینکه تردد شهروندان سایر استان های همجوار نیز می تواند شرایط کرونایی استان زنجان را قرمز کند، اظهار داشت: بر این اساس و برای کنترل بهتر فرماندار زنجان با فرماندار مرزی استان آذربایجان شرقی و دیگر استان های مجاور در این خصوص رایزنی لازم را داشته باشد.

حقیقی با تاکید بر اینکه متولیان امر در حوزه کاری خود به ویژه حمل و نقل درون و برون شهری نظارت های مستمر کرونایی اعمال کنند، افزود: ارائه آمار صرف کافی نیست، و باید در این خصوص اقدامات جدی انجام ایرادات و اشکالات وارده به سرعت رفع شود.

وی در ارتباط با بازدیدهای انجام گرفته از مدارس برخی شهرهای استان نیز گفت: این موضوع قابل پذیرش نیست که با وجود افزایش تولید ماسک، این اقلام ضروری در ابهر  کمتر در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته و این در حالی است که یک سوم تولیدات اقلام بهداشتی استان در این شهر انجام می گیرد.

 استاندار زنجان ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب، ماسک با قیمت بالا در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته که در این خصوص با اعطای تسهیلات، توزیع  اقلام بهداشتی در فروشگاه فرهنگیان با هدف دسترسی راحت تر مدارس و معلمان و خانواده ها به این اقلام انجام می شود.

وی اضافه کرد: ورود ماسک به زنجان ممنوع بوده چرا که این استان مازاد این نوع وسیله بهداشتی را دارد در این خصوص باید با  مدیریت بهینه توزیع در فروشگاههای بزرگ با قیمت هزار تومان  و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه‌ای حق فروش ماسک بالای قیمت یکهزار و ۳۰۰ تومان را ندارد، افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در قالب انعکاس شکایات و تخلفات احتمالی از طریق کانال های ارتباطی می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

وی  به لزوم بهره گیری از همیاران سلامت در حوزه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اتاق فکر نیز در شهرستانها تشکیل شده که با ایده های خوب می توان به عملیاتی شدن بهتر کارها در پیشگیری از کرونا کمک و از طرفی از ظرفیت های مغفول نیز استفاد کرد.

 استاندار زنجان با هشدار به سوء استفاده کنندگان از فضای کرونایی استان نیز تاکید کرد: با افرادی که بخواهند از فضای کنونی سواستفاده کرده و ایجاد التهاباتی در بازار از جمله بازار مسکن، معاملات و ساخت سازهای غیرقانونی انجام دهند، برخورد لازم انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ورود خیرین و تشکل های مردم نهاد به حوزه مقابله با کرونا بیش از گذشته استفاده شود و در این میان اطلاع رسانی در خصوص این بیماری که اکنون نسبت به گذشته ضعیف شده است، با قوت ادامه یابد.

نظر شما