شناسهٔ خبر: 42760203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وحدت نظر در تیم مذاکره دولت افغانستان وجود ندارد

خبرگزاری میزان-عضو سابق تیم مذاکره کننده دولت افغانستان گفت که دولت برای فنی شدن تیم اعزامی برای مذاکره با طالبان تلاش نکرده است و وحدت نظر در بین آنها نیز وجود ندارد. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان «شهلا فرید» عضو سابق تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان گفت که دولت آنچنان که باید به تقویت ظرفیت تیم اعزامی برای مذاکره با طالبان توجهی نکرده است.

وی افزود: مشکل بزرگ در خود دولت است و کوششی برای فنی شدن تیم مذاکراتی کابل انجام نشده است.

این استاد حقوق در دانشگاه کابل همچنین تصریح کرد: متأسفانه وحدت نظر که یکی از نکات اساسی و فنی است، در تیم مذاکره کننده دولت وجود ندارد.

شهلا فرید درباره سهیم شدن طالبان در قدرت و تاثیر آن بر حقوق زنان نیز گفت:اگر این گروه در قدرت شریک شود الزاماً حقوق زنان را حفظ می‌کند، زیرا توانایی بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها را ندارد اما اگر تمام قدرت را در اختیار بگیرد شرایط تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت که طالبان فکر نکند که از طریق جنگ می‌توان حاکمیت سیاسی داشت بلکه از راه مصالحه نیز چنین چیزی امکانپذیر است.

پیش از این نیز «نادر نادری» سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت با طالبان بر وجود اختلاف بین اعضای این تیم اعتراف کرده بود.

کارشناسان بر این باورند که اختلافات داخلی بین تیم مذاکره کننده دولت و نیز مخالفت‌های احزاب و شخصیت‌های سیاسی با دولت اشرف غنی قدرت چانه‌زنی طالبان بر سر میز مذاکرات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

تسنیم

نظر شما