شناسهٔ خبر: 42748537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کار سخت استقلال برای صعود

آبی‌ها و طلسم مقابل تیم های عراقی

دیدار استقلال و الشرطه را می‌توان یک دیدار سنتی بین تیم‌های ایرانی و عراقی قلمداد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،با برتری الشرطه عراق مقابل الاهلی عربستان هرچند راه صدرنشینی استقلال باز شد اما از طرف دیگر صعود آبی پوشان از گروهی که آسان به نظر می‌رسد دشوار شده است. با برد الشرطه این تیم 4 امتیازی شد تا فعلاً در رتبه دوم جدول و بالاتر از استقلال یک امتیازی قرار بگیرد. هرچند آبی پوشان ایرانی یک بازی کمتر از تیم عراقی و الاهلی 6 امتیازی انجام داده‌اند.

با این وضعیت استقلال برای صعود از این گروه کاری را انجام دهد که در 2 بازی قبلی موفق به انجام‌نشده است. آن‌ها با الشرطه مساوی کردند و برابر الاهلی هم بازنده  شدند. پرونده این گروه با برگزاری دیدار برگشت این دیدارها بسته خواهد شد. مجید نامجو مطلق و شاگردانش برای قطعی کردن صعودشان از گروه فقط باید  الشرطه را در قطر شکست دهند. تیم عراقی هم همان‌طور که سرمربی‌اش گفته مانند دیدار رفت به دنبال گرفتن تساوی و متوقف کردن حریف ایرانی نامدار خودش است تا تکلیف تیم دوم صعودکننده از این گروه به بازی آخر برابر الاهلی صدرنشین روشن شود.میدانی که گویا  عراقی‌ها اطمینان دارند در آنجا استقلال قادر به شکست دادن تیم عربستانی نخواهد بود.

در نگاه اول و روی کاغذ کار استقلال برای صعود بسیار ساده و راحت به نظر می‌رسد. برای استقلالی که به‌اندازه استراحت کرده و با اضافه شدن علی کریمی به اردوی تیم قبل از بازی و صادر شدت کارت بازی داریوش شجاعیان  تقریباً تمام نفرات خودش را هم در اختیار دارد بردن یک تیم عراقی نه‌چندان پر مهره و نیرومند نباید کار سختی باشد، امانگاهی به عملکرد آبی‌ها مقابل تیم‌های عراقی مشخص می‌شود این تیم اغلب برابر تیم‌های این کشور به‌ویژه همین الشرطه که برای چهارمین بار به مصاف آن خواهد رفت ناکام بوده است. درواقع می‌شود گفت که تیم های‌عراقی و به‌ویژه الشرطه حکم گربه سیاه استقلال را دارند.

استقلال برای بردن تیم عراقی کار سختی دارد و باید طلسم شکنی کند! به‌خصوص که الشرطه تصور می‌کند یک امتیاز این بازی برایش کافی و مناسب است و قطعاً برنامه دفاع و ضد حمله را در پیش خواهند گرفت و با استرس کمتری در میدان حاضر خواهند شد که این موضوع کار استقلال را سخت‌تر می‌کند.       

استقلال در نخستین دیدار خود پس از شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا یکشنبه‌شب به مصاف الشرطه عراق می‌رود. دیدار استقلال و الشرطه را می‌توان یک دیدار سنتی بین تیم‌های ایرانی و عراقی قلمداد کرد چون این دو تیم بیشترین تقابل بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها را در کارنامه دارند.استقلال در ادوار و تورنمنت‌های مختلف آسیایی فقط با ۳ تیم الشرطه، الزورا و نیروی هوایی عراق بازی رسمی انجام داده و خارج از این مسابقات نیز با یک تیم عراقی دیگر به اسم منتخب آشوری‌های بغداد به‌صورت غیررسمی و دوستانه دیدار داشته است.

آبی‌پوشان اولین بار در سال ۱۳۳۳ و آخرین بار در سال ۹۸ با یک تیم عراقی روبرو شدند و در این فاصله زمانی ۸ بار مقابل تیم‌های عراقی به میدان رفته‌اند که نسبت به رویارویی آن‌ها با تیم‌های دیگر کشورهای عربی بسیار کمتر است. منتخب آشوری‌های بغداد، الزورا، نیروی هوایی و الشرطه ۴ تیم عراقی هستند که با  آبی‌های تهران دیدار داشته‌اند که اکثر این دیدارها نیز به سود تیم‌های عراقی به پایان رسیده است! استقلالی‌ها در ۸ بار گذشته تنها یک‌بار موفق به شکست دادن یک تیم عراقی شده‌اند که آن‌هم به مرحله یک‌هشتم نهایی در جام باشگاه‌های آسیا در فصل ۹۹-۹۸ برمی‌گردد.

آبی‌پوشان در این دیدار که اول آبان سال ۷۷ برگزار شد، در تهران با ۲ گل علیرضا اکبرپور و محمد مؤمنی این تیم را شکست دادند و این تنها پیروزی آن‌ها برابر یک تیم عراقی است!؟ از آن‌طرف عراقی‌ها ۴ بار موفق به شکست دادن استقلال شدند و ۳ بار هم تقابل تیم‌های کشور همسایه برابر آبی‌پوشان تهران با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

 

نظر شما