شناسهٔ خبر: 42745367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جشنواره ملی فیلم ایثار، بستر نگاه متعالی به فرهنگ شهادت است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم ایثار می‌تواند بستر و زمینه‌ای برای نگاه متعالی به فرهنگ ایثار و شهادت باشد، تاکید کرد: ما اگر بخواهیم تأثیرگذار باشیم، باید نگاه بلند داشته باشیم، در زبان هنر گفتمان و بحث کردن بسیار مهم و اثرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ایثار، سردار یعقوب سلیمانی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار، جشنواره ملی فیلم ایثار را فتح باب خوبی در موضوع ایثار دانست و گفت: در زمینه فرهنگ ایثار ظرفیت‌ها، قوانین و اسناد فراوانی در دستگاه‌های مختلف موجود است، همه دستگاه‌ها نقش دارند و برای آن‌ها وظیفه تعریف شده است؛ ولی سراغ آن‌ها نرفتیم. این جشنواره فتح بابی شده است که به سراغ آن‌ها برویم و کار کیفی‌تر و بهتری ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم ایثار می‌تواند بستر و زمینه‌ای برای نگاه متعالی به فرهنگ ایثار و شهادت باشد، اضافه کرد: ما اگر بخواهیم تأثیرگذار باشیم، باید نگاه بلند داشته باشیم. در زبان هنر گفتمان و بحث کردن خیلی مهم و اثرگذار است. یک فیلم یا یک سریال می‌تواند زندگی را متحول کند لذا الان سیاستی بر بنیاد حاکم است که این نگاه و بحث و بستر توسعه پیدا کند که بتوانیم به این موارد و موانع توجه بیشتری کنیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار افزود: هدف ما این است که جشنواره ملی فیلم ایثار امسال از سال قبل بهتر باشد که بخشی از آن معطوف به استفاده از اسناد و قوانینی است که در این زمینه وجود دارد؛ امید است با مشارکت‌هایی که می‌گیریم بتوانیم بخش از دست رفته را جبران کنیم و آثار کیفی‌تر و اثرگذارتری ارائه شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار باید متفاوت‌تر از سه سال گذشته باشد، تصریح کرد: آنچه که در این نوع جشنواره‌ها مهم است، کیفیت و تاثیرگذاری اثر است، اما نباید نگاه‌ها محدود شود. جامعه هدف ما متنوع و متفاوت است و تنوع در موضوع ایثار هم گسترده است؛ لذا سیاست و تاکید ما این است که جشنواره محدود به تعداد خاصی نشود و از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقبال و استفاده شود.

لازم به ذکر است در این نشست سید مرتضی حسینی، مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره ضمن ارائه گزارشی پیرامون جشنواره‌های اول تا سوم فیلم ملی ایثار، توضیحاتی پیرامون فراخوان چهارمین جشنواره فیلم ملی ایثار ارائه کرد و گفت: مقرر شد فراخوان این جشنواره در مهرماه سال جاری اعلام و منتشر شود و هفته چهارم دی‌ماه ۱۳۹۹ برای مراسم اختتامیه جشنواره پیشنهاد شده است.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار هم که از هنرمندان، داوران جشنواره و مدیران رسانه ملی بودند، هرکدام نظرات خود پیرامون جشنواره را اعلام کردند.

نظر شما