شناسهٔ خبر: 42740444 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در افتتاحیه مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی؛

حبیبی: مرکز رشد پردیس البرز دانشگاه خوارزمی به زودی افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برای واحد البرز برنامه‌ریزی کردیم تا دو طبقه از کتابخانه مرکزی این دانشگاه و دو بلوک خوابگاه که مدت زمانی است به صورت متروکه هستند را به ظرفیت مرکز رشد البرز تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در مراسم افتتاحیه مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خوارزمی که امروز ۳۰ شهریور ماه با حضور سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید یکی از لایه‌های اصلی آن انقلاب فرهنگی بود. لایه‌های مختلف از انقلاب حرکتی که تحت عنوان فعالیت‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری بود از نظر بنده یک انقلاب فرهنگی است که در رویکرد جدید به دانشگاه پژوهشگاه و شرکت‌ها شکل می‌گیرد.

حبیبی گفت: دانشگاه خوارزمی بیست سال چالش تغییر نام را داشته است و اگر نام موسسه یا دانشگاهی تغییر کند با چالش جدیدی روبرو می‌شود. یعنی اینکه چه گذشته‌ای داشته و چه آینده‌ای خواهد داشت. حرکت دانشگاه به جهت دانشگاه کارآفرین به تغییر فرهنگ، تغییر فکر، تغییر اخلاق و عادات علمی بستگی دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: انتظار از وجود یکپارچگی نهاد‌های دانشگاهی به این مرکز فناوری بستگی دارد تغییر ذائقه اساتید یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه خوارزمی در طی این دو سال است که فعالیت‌های مختلفی برای ایجاد آن انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی ۱۵ دانشکده ۱۲ موسسه پژوهشی و ۳ موسسه تحقیقاتی دارد تعداد کارکنان ۷۰۰ نفر و تعداد دانشجویان ۱۲ هزار نفر است. همچنین تعداد استادان این دانشگاه ۵۱۰ نفر است که ۳۳۵ عضو آن هیئت علمی و استادیار هستند این عوامل نشان دهنده بافت جدیدی است که پویایی و سرزندگی دانشگاه را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: در پنج سال گذشته تعداد مقالات دانشگاه رو به پیشرفت بوده است و تا پایان سال ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد همچنین اشتغال پذیری دانشجویان این دانشگاه خوب بوده است به طوری که امسال ۵ درصد در این زمینه رشد داشته ایم.

حبیبی اظهار کرد: تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه خوارزمی به بالای ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه ارتباط با صنعت خروجی خوبی داشته ایم و براساس مساعدت معاونت علمی و فناوری امروز شاهد مرکز رشد در دانشگاه خوارزمی هستیم. همچنین برای واحد البرز نیز برنامه ریزی کرده ایم تا دو طبقه از کتابخانه مرکزی این دانشگاه و دو بلوک خوابگاه را که مدت زمانی است به صورت متروکه هستند را به ظرفیت مرکز رشد البرز تبدیل کنیم. واحد البرز چهار برابر ظرفیت واحد تهران را دارد.

نظر شما