شناسهٔ خبر: 42739603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رتبه 4 کنکور انسانی: قصد دارم قاضی شوم/ روزانه 8 ساعت مطالعه داشتم

دارنده رتبه چهار کنکور سراسری گفت: از اول انتظار داشتم رتبه‌ای کسب کنم که بتوانم به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی بپردازم؛ اما پتانسیل بیشتری در خود می‌بینم ولی همچنان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، بامداد امروز نتایج کنکور سرا سری سال ۹۹ اعلام شد؛ کنکوری که برگزاری آن با توجه به شیوع بیماری کرونا با حواشی بسیاری همراه بود.

امسال شاید سخت‌ترین دوره برگزاری کنکور ازنظر فشار روحی و فکری بردانش‌آموزان و خانواده آن‌ها بود، به‌طوری‌که بعضی اخباری که از تصمیمات ستاد ملی کرونا به گوش می‌رسید برگزاری این آزمون را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد اما به هر ترتیب کنکور امسال با هر فراز نشیبی که داشت برگزار شد؛ اما نکته قابل‌توجه درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور ۹۹ است؛ یکی از درخشان‌ترین نتایج را محسن سیاه‌مرد فرزند علی از شهرستان خمینی‌شهر کسب کرد.

 محسن سیاه‌مرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار داشت: به لطف خدا، حمایت خانواده، معلمان، دوستان و تلاش‌های مستمر خود توانسته‌ام در کنکور سراسری به موفقیت بزرگی دست پیدا کنم.

 وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با لطف خداوند و تلاش و پشتکار زیاد توانستم رتبه ۴ رشته علوم انسانی را کسب کنم؛ یک سال تنها به مطالعه کتب علوم انسانی پرداختم و در این‌یک سال خود معلم خود بودم که در این مدت به‌صورت ویژه خانواده به من کمک کردند.

سیاه‌مرد افزود: امسال که به رشته علوم انسانی رفتم؛ بسیار از این خوشحال و راضی بودم و علاقه‌ی فوق‌العاده و استعداد برای رشته علوم انسانی را در خود می‌دیدم و در سال گذشته در کنکور رشته علم تجربی شرکت کرده و نتیجه مطلوب خود را کسب نکردم ویکی از دلایل عمده تغییر رشته همین موضوع بود.

دارنده رتبه برتر کنکور ۹۹ خاطرنشان کرد: با لطف خدا و تلاش بسیار توانستم در بین آن رتبه‌هایی که پیش‌بینی و تلاش می‌کردم بهترین آن را به دست آورم؛ اویل برای این موضوع تا ۸ ساعت مطالعه داشته اما به‌مرور حداقل مطالعه من ۸ ساعت بود.

سیاه مرد ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم دانش آموزان در انتخاب رشته خود دقت لازم را انجام بدهند و من نیز شاید کاری پارسال انجام دادم را باید در چهار سال قبل پیگیری می‌کردم و به رشته موردعلاقه خود می‌رفتم.

وی یادآور شد: انتخاب رشته بسیار مهم است؛ اما این را باید بدانیم فقط رشته ریاضی و تجربی نیست که برای ما موفقیت می‌آورد؛ قطعاً در رشته‌های علوم انسانی و فنی نیز موفقیت‌های زیادی می‌توان کسب کرد؛ هرچند که توجه بیشتری به این رشته‌ها لازم است.

رتبه برتر کنکور ۹۹ افزود: امیدوارم من و دانش‌آموزان دیگر نیز در جهت پیشرفت کشور قدمی برداریم؛ از اول انتظار داشتم رتبه‌ای کسب کنم که بتوانم به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی بپردازم؛ اما پتانسیل بیشتری در خود می‌بینم ولی همچنان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه علوم قضایی هستم.

سیاه مرد گفت: امروز اجرای دقیق عدالت یکی از نیازهای مهم کشور است؛ البته گام‌های مهمی در این زمینه در حال برداشتن است؛ هدفی نیز که از تحصیل در این دانشگاه دارم این است که بتوانم تبدیل به قاضی‌ای شوم که معضلات کشور را مرتفع می‌کند و تلاش خود را در این زمینه به کارخواهم بست.

وی در پایان گفت: باز بر انتخاب دقیق انتخاب رشته تأکید می‌کنم، حتما دانش آموزان بر روی تلاش و پشتکار خود حساب کنند به خدا اعتماد داشته باشند و قطعاً خداوند در سختی‌ها یار و یاور ما است.

به گزارش فارس، محسن سیاه‌مرد دانش آموز مدرسه نمونه دولتی شهید مطهری خمینی‌شهر بوده که دانش‌آموزان این مدرسه رتبه‌های خوبی در کنکور امسال به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۰/ج۲۰/ر

نظر شما