شناسهٔ خبر: 42739150 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی؛

ستاری: هیچ پژوهشی با پول دولت منتج به محصول نمی‌شود

معاون علمی رئیس جمهور گفت: پژوهشی که صددرصد پولش را دولت می‌دهد به هیچ عنوان به محصول منجر نمی‌شود؛ قطعا باید بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی بسیار دانشگاه مهمی است و قصد داریم که پارک البرز نیز در این استان ایجاد شود. به همین منظور با استاندار استان البرز تفاهم نامه‌ای امضا کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه البرز باید به یک قطب بیوتکنولوژی تبدیل شود، گفت: این یک پتانسیل خوبی است که دانشگاه خوارزمی دارد براساس مزیت‌های استان می‌تواند دانشگاه فعالیت‌های جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک بخش بسیار مهم تغییرات فرهنگی در دانشگاه است، تصریح کرد: دانشگاه باید با محیط پیرامون خود بیش از گذشته ارتباط داشته باشد به طوری که بیشترین درآمد خود را از فعالیت‌های ارتباط با صنعت و فروش پتنت و فعالیت‌های دیگر به دست آورد. دانشگاه خوارزمی این اراده را دارد.

وی تصریح کرد: دانشجو بعد از اینکه بهترین سال‌های عمر خود را در دانشگاه می‌گذراند لازم است بدون هیچ گونه نگرانی پس از فارغ التحصیلی وارد اشتغال شود اگر مشکل اشتغال وجود دارد به این معنا است که آموزش درست نیست بنابراین نوع آموزش باید طوری باشد که دانشجو پس از گذراندن تحصیل خود بدون هیچ نگرانی کارآفرین شود یا در جایی مشغول به کار باشد.

ستاری با بیان اینکه محصول، حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، اظهار کرد: وقتی پول دولت در پژوهش تزریق شود قطعا محصول به وجود نمی‌آید دانشجویی که می‌خواهد مشکلات جامعه را حل کند باید با بخش خصوصی ارتباط برقرار کند به طوری که در فعالیت‌های پژوهشی او بخش خصوصی سرمایه گذاری کند پژوهشی که صددرصد پولش از دولت به دست آید هیچ گاه به محصول منجر نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش باید به گونه‌ای باشد که بعد از هفت یا هشت سال در اقتصاد نتیجه دهد بنابراین باید به این موضوع به طور جدی توجه کنیم. لازم می‌دانم که دانشگاه به یک قطب فناوری در البرز تبدیل شود.

نظر شما