شناسهٔ خبر: 42736773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کردستان کشف شد؛ افزایش ۴۳ درصدی کشفیات

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی کردستان از افزایش ۴۳ درصدی کشفیات قاچاق کالا در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار علی آزادی عصر امروز در دیدار فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: استان کردستان همواره مورد طمع دشمنان بوده و گروهک‌های ضدانقلاب از اوایل انقلاب تاکنون برعلیه نظام تحرکات و اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور و استان داشته اما با فرمان امام(ره) توطئه‌های آنان خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با رهبری امام راحل(ره) و تدابیر حکیمانه امام خامنه‌ای دشمنان نتوانسته به اهداف شوم خود برسند، گفت: علاوه‌بر حضور نیروهای کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکای جنایتکار، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس در جدار مرز و اقیلم کردستان، جاسوسی و تهدیدات مختلفی را دستور کار خود قرار داده اما با هوشیاری نیروهای متولی امنیت، توطئه‌هایشان همواره خنثی شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنار نیروهای قرارگاه استانی شهید شهرامفر سپاه به‌عنوان متولی امنیت، برای حفظ آسایش مردم با هرگونه اقدام خرابکارانه و تحرکات دشمنان برخورد خواهیم کرد؛ تصریح کرد: قاچاق کالا، تأثیر فضای مجازی، فعالیت رسانه‌های معاند نظام و تبلیغات دروغین جوانان را تهدید می‌کند.

 افزایش 43 درصدی کشفیات قاچاق کالا در استان کردستان

سردار آزادی «پیشگیری از ناامنی و استقرار نظم و امنیت» را وظیفه پلیس خواند و گفت: متأسفانه آمار سرقت در سطح استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده که دلایل آن مختلف و ناشی از فقر، وضعیت بد اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، معضلات اجتماعی و تعطیلی واحدهای تولیدی است.

وی از افزایش 43 درصدی کشفیات قاچاق کالا در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم حدود 20 درصد بوده و باید سایر مراکز و دستگاه‌های متولی وظایف خود را به نحو احسن انجام داده تا معضلات اجتماعی و جرائم کاهش یابد.

کاهش 26 درصدی نزاع‌های فردی و 16 درصدی وقوع قتل در استان کردستان

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه آمار «بیکاری و طلاق» در کردستان نسبت به سایر استان‌ها نگران‌کننده و در رده‌های بالا قرار دارد، ادامه داد: پلیس در پیشگیری از وقوع جرم نقش چندانی نداشته اما در مقابله با جرائم 80 درصد وظیفه ما است.

وی از کاهش 16 درصدی وقوع قتل در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و افزود: 90 درصد قتل‌ها در کردستان کشف و قاتلان دستگیر شده‌اند.

کمتر از یک درصد جرائم کشور مربوط به کردستان است

سردار آزادی عنوان کرد: با وجود اینکه استان کردستان بالغ بر یک میلیون و 600 هزار جمعیت داشته و 2.1 دهم درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده، بایستی از لحاظ جرائم در رده شانزدهم تا هجدهم قرار داشت اما خوشبختانه کمتر از یک درصد جرائم کشور مربوط به کردستان است.

وی از کاهش 26 درصدی نزاع فردی در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته اما 90 درصد جرائم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه 55 درصد از جرائم رایانه‌ای مربوط به جرائم مالی، 28 درصد جرائم اخلاقی و 15 درصد نیز مربوط به سایر جرائم بوده است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری 800 کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11 درصد افزایش داشته است.

وی از کشف 100 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق مکشوفه در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و یادآور شد: این آمار ارزش کالاهای کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی به تشریح آماری از جرائم سطح استان پرداخت و بیان داشت: تصادفات با 20 درصد، نزاع و درگیری با 17 درصد، سرقت 16 درصد، مفاسد اجتماعی 8 درصد، مواد مخدر با 3 درصد به ترتیب جرائم کردستان را تشکیل می‌دهند.

در 2 سال گذشته هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای در کردستان نداشته‌ایم

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای نداشته‌ایم، یادآور شد: در راستای حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، استقرار نظم و امنیت و مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و تحقق فرامین رهبری در استان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همکارانمان امنیت تمامی مراسمات را به‌خوبی تأمین کرده‌اند.

سردار آزادی افزود: نیروی انتظامی در راستای لبیک به فرامین رهبری، در دوران اخیر کرونایی 2 رزمایش کمک مومنانه در استان برگزار و بسته‌های معیشتی و بهداشتی به ارزش 180 میلیون تومان میان نیازمندان کردستانی توزیع کرده‌ایم.

انتهای پیام/481/ ز

نظر شما