شناسهٔ خبر: 4273335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر هیئت فوتبال قم در گفت‌و‌گو با تسنیم:

باشگاه‌های فوتبال قم در لیگ‌های کشور به حمایت بخش خصوصی نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: دبیر هیئت فوتبال قم با بیان اینکه تقویم سالانه فوتبال استان قم از ابتدای امسال تدوین شده و عملیاتی می‌شود گفت: باشگاه‌های فوتبال قم در لیگ‌های کشور به حمایت بخش خصوصی نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

علی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: باشگاه‌های فوتبال قم با توجه به مشکلات عدیده مالی به سختی به حیات خود ادامه می‌دهند و در چنین شرایطی، باشگاه‌هایی که در زمینه پایه فعالیت می‌کنند درگیر مخارجی سنگین می‌شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تیم‌هایی که از استان قم در مسابقات فوتبال باشگاه‌های کشور در همه سطوح شرکت کرده‌اند با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند و با وجود تلاش هیئت فوتبال استان قم برای اجرای فاز دوم طرح آسیا ویژن در قم، در بخش تامین منابع اقتصادی دچار کمبود هستیم.

دبیر هیئت فوتبال قم گفت: نمایندگان فوتبال قم در مرحله نخست مسابقات فوتبال نونهالان و جوانان کشور در حالی به مرحله دوم صعود کردند که بدون حامی مالی در این مسابقات شرکت کردند اما وضعیت مالی این باشگاه‌ها سبب شده برای اعطای تقاضای میزبانی دور دوم مسابقات با مشکل مواجه باشند و امتیاز هر یک از تیم‌ها در صورت راهیابی به رده‌های بالای کشوری، در معرض فروش قرار گیرد.

احمدی بیان کرد: بخش خصوصی از نمایندگان فوتبال قم در لیگ‌های کشور حمایت نمی‌کند در حالی که حضور بخش خصوصی در رشته‌های دیگر همانند والیبال، بدمینتون، ورزش‌های رزمی و تنیس پر رنگ است اما حامیان مالی علاقه‌ای به سرمایه گذاری در فوتبال قم ندارند.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ورزش نیز از میان فوتبال و فوتسال، گزینه دوم را انتخاب می‌کنند و در حال حاضر نگاهی به لیگ فوتسال قم در مقایسه با لیگ فوتبال قم نشان می‌دهد وضعیت مالی باشگاه‌های فوتسال به مراتب بهتر است.

دبیر هیئت فوتبال قم تصریح کرد: مسئولان ورزش باید به دنبال راهی برای تسهیل حضور علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ورزش باشند تا زمانی که حامی مالی از خود درباره مزایای حضور در ورزش و هزینه کردن برای باشگاه‌های استان سوال می‌کند پاسخی منطقی بیابد.

احمدی خاطرنشان کرد: تقویم سالانه فوتبال استان قم از ابتدای امسال تدوین شده و عملیاتی می‌شود و برگزاری مسابقات داخلی استان در رده‌های سنی پایه در اولویت قرار دارد و مسابقات لیگ پیشکسوتان نیز نخستین مسابقاتی که در سال 94 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر

نظر شما