شناسهٔ خبر: 42733264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

جلسه تکریم و معارفه معاون راهبری استان‌های حوزه هنری برگزار شد

دادمان: مراکز استانی جایگاه راهبردی کم‌نظیری در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب دارند/ مصلحی: «محبت» رکن مهمی در فرهنگ سازمانی حوزه هنری است

آیین تکریم مجید مصلحی و معارفه میثم مرادی بیناباج به عنوان معاون جدید راهبری استان‌های حوزه هنری یکشنبه ۳۰ شهریورماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آیین تکریم مجید مصلحی و معارفه میثم مرادی بیناباج، معاون جدید راهبری استان‌های حوزه هنری، یکشنبه ۳۰ شهریورماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق حوزه هنری، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، مدیران استانی و ستادی حوزه هنری وجمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه و با اجرای سعید بیابانکی، در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مراکز استانی حوزه هنری گنجینه‌ای از نیروهای خوب انقلابی است

محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق حوزه هنری در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: پدیده عجیبی است که آغاز جنگ را گرامی می‌داریم. دفاع مقدس فرصتی شد تا گنجینه و ذخیره‌های پنهان ملت ایران آشکار شود. دفاع مقدس فرصتی شد تا هویت انقلابی مردم که محصول دفاع مقدس است را در همه بزنگاه‌های تاریخی مشاهده کنیم. خدا را شاکریم که چنین فرصتی به ملت ایران داد تا در آن بزنگاه تاریخی خوب بدرخشند و انسان‌های بزرگی را معرفی کنند که یادشان را گرامی می‌داریم.

مؤمنی‌شریف ضمن تبریک به مجید مصلحی برای تلاش‌های مجاهدانه او در این ۱۵ سال گفت: معرفی نیروهای انسانی کارآمد یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه هنری بوده و همواره به آن اهتمام ورزیده شده است. یکی از مواردی که به آن اهتمام جدی ورزیده شد، مراکز استانی حوزه هنری بود که گنجینه‌ای از نیروهای خوب انقلابی در آن فعالیت دارند.

وی مراکز استانی حوزه هنری را در جوانسازی نیروهای خود پیش‌قدم دانست و ادامه داد: در کارهای اساسی باید میدان را به جوان‌ها داد و البته حوزه هنری آگاهانه این تصمیم را گرفته است. مجید مصلحی و همکاران او در این سال‌ها کمک کردند تا این اتفاق رقم بخورد.

رئیس سابق حوزه هنری تصریح کرد: معمولا مراکز استان‌های حوزه هنری آن‌طور که باید در مرکز دیده نشده و به همین دلیل قضاوت‌های نادرستی به آنان نسبت داده می‌شود. اما باید بدانیم وجود مسائل مختلفی مانند قومیت و جغرافیا قضاوت را دچار مشکل کرده و همواره سعی کردیم تا از این موضوع فاصله بگیریم.

مؤمنی‌شریف تغییر سمت مجید مصلحی را به منظور حفظ سلامت او و معالجه جراحات باقی مانده از دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: جراحات جنگ در ۱۵ سال اخیر آرام و قرار را از مصلحی گرفته و امیدواریم که این تغییر فرصتی ایجاد کند تا ایشان هم به معالجه خود بپردازند.

وی ادامه داد: میثم مرادی از خانواده حوزه هنری است و در زمان مدیریت من جوان‌ترین مدیر انتخاب شده در خراسان شمالی بود که فراتر از انتظار عمل کرد و خوش درخشید. او جرأت و جسارت کارهای بزرگ را دارد و در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم به خوبی فعالیت کرده است. امیدواریم که آینده و رشد مراکز استان‌های حوزه هنری بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وظیفه مراکز استان‌ها رساندن آب گوارا به شهرستان‌ها است

حبیب احمدزاده نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری، مراکز استان‌های حوزه هنری را اصلی‌ترین نقطه گرانیگاه حوزه هنری دانست و گفت: مشکل اصلی ما در سیستم فرهنگی این است که دستی برای رساندن آب گوارا به تشنه نداریم. هر چه در این نقطه بیشتر تلاش کنیم، موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.

احمدزاده ادامه داد: کار مراکز استان‌ها رساندن آب گوارا به شهرستان‌ها است و مجید مصلحی در زمان مدیریت خود خوش درخشید. چنین تدبیرِ پیش از وقوعی از زمان مدیریت آقای مؤمنی‌شریف آغاز شد.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری ضمن تشکر و قدرانی از زحمات مجید مصلحی گفت: امیدوارم میثم مرادی این آب گوارا را در اختیار گرفته و آن را به مناطق مرزی استان‌ها برساند.

مصلحی مرد علم و اخلاق است

سینا دلشادی معاونت اجرایی امور استان‌ها و سرپرست حوزه هنری استان خوزستان در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک آغاز چهلیمن سالگرد حماسه دفاع مقدس گفت: امروز آیین تکریم مردی است که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس است.

دلشادی مجید مصلحی را مرد علم و اخلاق خواند و ادامه داد: مصلحی همواره در صدد بود تا علم را بومی کند و در جهت اعتلای ارزش‌های انقلابی، اسلامی و انسانی به کار گیرد. او تلاش کرد تا فرمایشات رهبر انقلاب را تئوریزه کرده و در قالب مدل‌ها و الگوهای مختلف در اختیار مراکز استان‌ها قرار دهد.

وی تصریح کرد: امروزه در هر سازمانی استفاده مؤثر از دانش برای کسب مزیت رقابتی امری مهم است و این تلاش به وضوح در عملکرد مصلحی قابل مشاهده است. مراکز استان‌ها با تلاش‌های او دست بالا و برتر در حوزه فرهنگ و هنر استان هستند.

معاونت اجرایی امور استان‌ها با اشاره به آیاتی از سوره طه اخلاق‌گرایی را عامل دیگری از ویژگی‌های اخلاقی مصلحی عنوان کرد و گفت: مجید مصلحی گفت‌وگوی صمیمانه را در برخورد با مدیران و خانواده حوزه هنری در سراسر کشور خط مشی خود قرار داده و یکی از دلایل محبوبیت او اخلاق‌گرایی مبتنی بر اصول انقلابی و اسلامی است.

سرپرست حوزه هنری استان خوزستان در پایان سخنان خود ضمن تبریک به میثم مرادی ادامه داد: امیدواریم تا با خوش‌ذوقی و انگیزه‌مندی و با الطاف الهی و انفاس قدسی حضرت ثامن الحجج(ع) موفق شوند و فصل خوب و صمیمانه‌ای در حوزه هنری رقم بخورد.

مصلحی «بسیجی» بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده نماینده کارکنان امور استان‌ها و مجلس در ابتدای سخنان خود «بسیجی بودن» را ویژگی اصلی مصلحی خواند و گفت: در آستانه سالگرد دوران دفاع مقدس هستیم و این دوران ما را به یاد فداکاری، ویژگی‌ها، خصوصیات، تلاش و کوشش افرادی می‌اندازد که برای دفاع از وطنی که بستر اسلام بوده، ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

فخرزاده ادامه داد: مصلحی همیشه در «خیر» سرعت می‌بخشید و همیشه به دنبال انتخاب فردی بود که ویژگی خاص اخلاقی داشته باشد. محافظت عجیبی بر نماز داشتند و در کارها بر خدا توکل می‌کردند. او با دست خالی و امکانات محدود کارهای ماندگاری را رقم زد و هیچگاه دست از تلاش و کوشش برنداشت.

فخرزاده در پایان ضمن تبریک به مرادی افزود: امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود تا راهِ تلاش و عمل‌های مدنظر در مراکز استان‌ها به منصه ظهور برسد.

«محبت» رکن مهمی در فرهنگ سازمانی حوزه هنری است

مجید مصلحی نیز در این نشست در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از همکاران و افراد حاضر در جلسه گفت: نیمی از سنوات کاری خود را در خدمت حوزه هنری بودم و حوزه هنری برایم همه چیز و همه کس بود. خدا را بخاطر این کسب آبرو شاکرم و می‌دانم که به برکت حضور در حوزه هنری بوده است.

مصلحی ادامه داد: در این ۱۵ سال خدمت در کنار خانواده صمیمی حوزه هنری در سراسر مراکز استان‌ها و ستاد مرکزی، گاهی اشک‌های مدیران را بر شانه‌های کوتاهم دیده‌ام و هرگاه که توانایی پاسخگویی به مشکلات را نداشتم، غمگسارانه به پای صحبت‌هایشان نشستم.

وی عنصر «محبت» را رکنی مهم در فرهنگِ سازمانی حوزه هنری خواند و ادامه داد: این عنصر را خداوند در ذات و سرشت آدم قرار داده که رمز و راز بسیاری از حرکات موفقیت‌آمیز حوزه هنری در آن نهفته است و اگر می‌خواهیم در عرصه فرهنگ و هنر کاری سرنوشت‌ساز انجام دهیم، باید از این عنصر بهره ببریم.

مصلحی در پایان تصریح کرد: هر کسی که برای اعتلا و تعالی حوزه هنری به هر شکل در قالب، موضوع، رفتار و کمک قدمی بردارد، برادر ماست و ما خادم او به هر شکل ممکن هستیم و هر کسی بخواهد به ۴۰ سال سابقه حوزه هنری خدشه وارد کند، مقابل او هستیم و در برابر او مقاومت می‌کنیم.

مراکز استانی جایگاه راهبردی کم‌نظیری در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب دارند

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود، غایت هر کار و مأموریت فرهنگی را تحقق دعای «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» در زندگی مخاطبینِ فعالیت‌های فرهنگی و متولیان آن دانست وگفت: شاید اگر این آرزو تبدیل به آرزوی عمومی شود، بتوانیم بگوییم کاری فرهنگی انجام شده است.

دادمان ادامه داد: اگر حوزه هنری بر این جمله از زیارت عاشورا تمرکز کند و مأموریت خود را تصویر کردن زندگی محمد و آل محمد(علیهما السلام) و پیروان رسول الله(ص) بداند وظیفه خود را انجام داده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه برگزاری این جلسه را مغتنم خوانده و تصریح کرد: این جلسه، آیین تکریم برادری بسیجی است که می‌توان از زحمات او بسیار گفت؛ اما همین وصف برای دنیا و آخرت همه ما کافی است. در دوره آقای بنیانیان و مؤمنی‌شریف به مراکز استان‌ها توجه جدی شد؛ و البته توسعه مراکز استانی حوزه هنری و رشد و پیشرفت آن مدیون زحمات آقای مصلحی و جمعی که در هر دوره به او کمک کرده‌اند، است.

وی تغییر را اساساً امری فطری خواند و افزود: اگر ما تغییر و تحول را خود برنامه‌ریزی نکنیم، تغییر و تحول برای ما برنامه‌ریزی خواهد کرد. تغییر مدیریت هم بهانه‌ای برای تحول است. البته تحول به معنای خطا در مسیر گذشته و کج‌روی نیست بلکه به معنای ارتقاء همه جانبه و گسترده است.

دادمان مأموریت اصلی حوزه هنری را شکل دادن به یک بستر هویتی و عملی برای رشد هنر انقلاب دانست و گفت: عامل قوام رشد هنر انقلاب، عنصر انسانی است. از اینجاست که بر تعبیر «کاشت و داشت» به عنوان مأموریت حوزه هنری تأکید شده و به عنوان محور اصلی تمامی برنامه‌ها قرار گرفته است. اگر این تغییر مأموریتی را پذیرفته باشیم، مراکز استانی جایگاه راهبردی کم‌نظیری دارند.

وی ادامه داد: شاید بخشی از سرمایه انسانی ارزشمندی که در حوزه هنری داریم، مرهون کادرسازی و نیروپروری انجام شده در استان‌ها است و اگر بیش از پیش بر استان‌ها توجه شود، دستاوردهای بیشتر و اثربخشی کارهای انجام شده بر مخاطبان به دلیل تنوع ذائقه‌ها در گستره جغرافیای ایران بیشتر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: توجه بیشتر به مراکز استانی و رشد و ارتقاء راهبردی آن‌ها یکی از اصول و سیاست‌ها خواهد بود. این تصمیم محصول خرد جمعی است و حوزه هنری به این باور عمومی رسیده که باید استان‌ها را جدی بگیرد و بخشی از رشد و تعالی خود را در این مسیر رقم بزند.

دادمان در ادامه تأکید کرد: مأموریت این معاونت، راهبری استان‌ها است؛ به این معنا که باید به مراکز استانی کمک شود تا در مسیر و طرح راهبردی خود حرکت کنند.

وی اضافه کرد: قرار نیست که در ستاد مربوط به استان‌ها کارهایی به روش تصدی‌گرایانه انجام شود بلکه مهمترین مأموریت ما، کمک به حرکت استان‌ها در مسیر درست است؛ همچنین به مدیریت جدید اصول و راهبردهایِ تحول، ابلاغ شده که منشأ اثر بوده و هر تصمیم و اقدامی باید مبتنی بر این اصول باشد.

دادمان ادامه داد: قرار است در کنار معاونت راهبری استان‌ها، شورای سیاست‌گذاری مستقر شود که هم در میدان عمل و هم در سیاست‌گذاری‌ها و خط مشی اصولی به میثم مرادی کمک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در هر استان هم هیئت اندیشه‌‌ورز شکل گرفته و امید است تا شبکه فکری و ارتباطی حوزه هنری بیش از قبل رشد و ارتقاء پیدا کند.

دادمان در پایان ۱۲ بند کلی مطرح شده که در پیوست حکم میثم مرادی به او ابلاغ شد را خوانده و ضمن تقدیر و تشکر از  مجید مصلحی، به معاون راهبری استان‌های حوزه هنری خوش آمد گفت.

ترویج فرهنگ مقاومت هدف نهایی حوزه هنری است

معارفه میثم مرادی بیناباج، معاون جدید راهبری مراکز استان‌های حوزه هنری در ابتدای سخنان خود ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در جلسه گفت: از تمامی همکاران در مراکز استان‌های حوزه هنری تشکر کرده و سنگینی این مسئولیت را بر دوش خود احساس می‌کنم. امیدوارم تا با کمک تمامی همکاران مسیری را که حوزه هنری در گذشته برای شناسایی، شکوفایی، پرورش عناصر و نفوس مستعد انقلاب طی کرده، به خوبی ادامه دهم.

مرادی ضمن تشکر از محمدمهدی دادمان برای اعتماد بر او تصریح کرد: اگر امروز در این جایگاه حضور دارم، بخشی از آن مرهون اعتماد محسن مؤمنی‌شریف و مجید مصلحی است که تمامی کاستی‌ها و قصور را بر من بخشیدند.

معاون جدید راهبری استان‌های حوزه هنری در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: ترویج فرهنگ مقاومت هدف نهایی حوزه هنری است. امروز خط نبرد و درگیری با دشمنان در حوزه هنر و رسانه است. باید تلاش کنیم تا فرهنگ مقاومت در بین آحاد جامعه و مردم تقویت شود و مقاومت را در این سنگر پی بگیریم. امیدوارم تا فرهنگ مقاومت، ایستادگی و جهاد با آثار و تولیدات در حوزه هنری ارتقاء پیدا کرده و تقویت شود.

وی در پایان گفت: شناخت دقیق محمدمهدی دادمان مبنی بر این که حوزه هنری استان‌ها باید کانون و نقطه مرکز تحول در دوره جدید مدیریت حوزه هنری باشد، تجربه‌ای است که به راحتی به دست نیامده و برای ادامه فعالیت در سمت جدید، به دعا و همکاری همه عزیزان در حوزه هنری نیازمندم.

گفتنی است؛ در پایان این آیین، حکم انتصاب مجید مصلحی به عنوان مشاور عالی حوزه هنری و میثم مرادی‌بیناباج به عنوان معاون راهبری استان‌های حوزه هنری توسط محمدمهدی دادمان تقدیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما