شناسهٔ خبر: 42724057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه خوارزمی:

مرکز رشد پردیس البرز دانشگاه خوارزمی به زودی افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه خوارزمی گفت: مرکز رشد پردیس استان البرز دانشگاه خوارزمی با حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری به زودی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

عزیزالله حبیبی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: حرکت هایی که تحت عنوان معاونت علمی شکل گرفته و رشد کرده است یک انقلاب فرهنگی و نگاه جدید به دانشگاه ها است؛ زیرا پاسخگویی به موضوعات مختلف جامعه یکی از نقش های جامعه است. 

وی گفت: حرکت دانشگاه به سمت کارآفرینی نیاز به تعییر روش و رویکرد و عادات علمی دارد. با چالش جدی مواجه هستیم و باید ماموریت های کلان را مدیریت کنیم.

رییس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: ساختمان مرکز رشد  قبلا کاربری اداری داشت که با حمایت معاونت علمی رییس جمهوری تغییر یافت. ۲۰ شرکت دانش بنیان و ۲۵ هسته نوآور در این مرکز مستقر هستند. 

وی ادامه داد: بخشی از این مرکز آزاد است که با ارائه فراخوان ظرفیت را تکمیل می کنیم. 

حبیبی تصریح کرد: دانشگاه ۱۵ دانشکده ۱۲ مرکز پژوهشی و سه موسسه تحقیقاتی دارد. هم اکنون بیش از ۳۵۰ دانشجو بین الملل در دانشگاه خوارزمی تحصیل می کنند.

به دنبال توسعه تولید محصول توسط اعضا هیات علمی هستیم

در ادامه سید حسین حسینی لواسانی مدیر مرکز رشد دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: موضوع انگیزشی برای اعضا هیات علمی در نظر گرفته ایم که از تولید مقاله به انجام کار پژوهشی و تولید محصول تغییر پیدا کند. 

وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم مرکز نوآوری البرز و تهران را به یکدیگر متصل کنیم و شبکه ارتباطی بین این دو مجموعه شکل گیرد.  همچنین سامانه ای برای معرفی تمام محصولات ایجاد شده است.

ساختمان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی با تلاش دانشجویان، هسته های فناور و شرکت های مستقر در این دانشگاه امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گشایش یافت.

این مجموعه شامل ۱۴ فضای مخصوص شرکت های دانش پایه و صنایع خلاق ۱۰ زیج (گروه) و ۱۲ میز هسته و میزهای آتلیه برای کار استارتاپی به همراه یک کتابخانه تخصصی، یک پشت بام سبز(کافه نوآوری) و هشت میز ‏گپ و کار، سالن نشست تخصصی و فضاهای تفریحی برای فعالان در حوزه های مدیریت هوشمند شهری، زنجیره  بلوکی، اینترنت اشیا، بورس، صنایع خلاق و غیره در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نظر شما