شناسهٔ خبر: 42723405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شورش داعشی‌ها و تلاش‌شان برای فرار از زندان‌های "قسد"

برای دومین بار طی ده روز گذشته، زندان مرکزی "غویران"، که تحت کنترل و مدیریت شبه‌نظامیان قسد در شهر الحسکه است، شاهد شورش عناصر گروه تروریستی داعش بوده است. طبق اعلام منابع وابسته به معارضان سوری، شمار داعشی‌هایی که موفق به فرار از زندان‌های تحت مدیریت قسد در الحسکه و دیرالزور شده‌اند، افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه"- وابسته به معارضان- اعلام کرده که تروریست‌های داعشی اخیرا شیوه‌های فرارشان از زندان‌ها را گسترش داده و حتی اقدام به حفر تونل‌هایی به خارج از زندان‌ها کرده‌اند.

در همین راستا، روزنامه انگلیسی "تلگراف" در گزارشی نوشت، بسیاری از کارشناسان متخصص در امور گروه‌های "تندرو و تروریستی" معتقدند با توجه به تداوم اقدامات هواداران و حامیان داعش به قاچاق و آزاد کردن عناصر این گروه تروریستی و خانواده‌های‌شان که در اردوگاه‌هایی در شمال شرقی سوریه محبوس هستند، آژیر خطر به صدا درآمده است.

تلگراف تأکید کرد، داعش موفق شده است شماری از زنان در اردوگاه "الهول" را فراری دهد. قسد از طریق کمک‌های مردمی، این اردوگاه را اداره می‌کند.

همزمان با تشدید تلاش‌های داعشی‌ها برای فرار و شورش در زندان‌های تحت کنترل قسد در سوریه، برخی گزارش‌ها حاکی‌ست نیروهای آمریکایی سرکردگان داعشی محبوس در زندان‌ها را به عراق منتقل می‌کنند تا زمینه برای احیای مجدد این گروه تروریستی فراهم شود.

طبق سناریویی، آمریکا همزمان با کاهش شمار نیروهایش در عراق، به دنبال ایجاد کانونی برای داعش در عراق و سوریه است تا به بهانه مبارزه با تروریست‌ها، بقای نیروهایش در منطقه را تضمین کند.

در مقابل، قسد به دنبال آن است تا از کارت داعشی‌های زندانی، ترکیه را برای پایان دادن به عملیات نظامی‌اش در شرق فرات تحت فشار قرار دهد و همچنین از کشورهای غربی، که مخالف استرداد اتباع داعشی‌شان هستند، باج‌ بگیرد. لذا، این بحران خطرناک تا زمانی‌که شورای امنیت این کشورها را برای موافقت با استرداد اتباع داعشی‌شان تحت فشار نگذارد، ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما