شناسهٔ خبر: 42722714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان:

ارتش بازوی پرتوان نظام است

فاطمه توفیقی

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: ارتش به‌عنوان بازوی پرتوان نظام در همه عملیات‌ها حضور بی‌بدیلی داشت.

صاحب‌خبر -

امیر داوود حمدی ظهر امروز (۳۰ شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس و نیز گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود؛ چرا که ارتش به عنوان یکی از بازوان قدرتمند نظام باعث شد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با همبستگی و اتحاد مردم به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه سرلشکر شهید مخبری از اسطوره‌های جنگ و دفاع‌مقدس بود، تصریح کرد: یکی از افتخارات تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان، برقرار کردن امنیت در شهر بود؛ این بدان معنا است که در زمان انقلاب بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود، اعدامی هم از این تیپ صورت نگرفت.

امیر حمدی تصریح کرد: تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان از سال ۵۸ در عملیات مختلف حاضر بوده که از جمله این عملیات‌ها، عملیات ثامن‌الحج، طریق‌القدس، بیت‌المقدس برای آزادسازی شهر خرمشهر و نیز عملیات والفجر مقدماتی بود و در حال حاضر نیز نیروهای ارتش در منطقه برای حفظ و امنیت مردم حضور دارد.

این مسئول، با بیان اینکه ارتش در همه عملیات‌ها به‌عنوان بازی پرتوان نظام شرکت کرده و در حفظ حراست از ارضی ملی سنگ تمام گذاشته، ادامه داد: ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و امنیتی را که در حال حاضر در داخل کشور است مدیون سربازانی هستیم که در غرب کشور حضور دارند. البته همه این امنیت را مدیون تلاش و مجاهدت‌های کل نیروهای مسلح هستیم.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، با بیان اینکه بعد از جنگ هم ارتش در راستای کمک‌رسانی و سازندگی در خط مقدم بوده و تلاش‌های زیادی  را در این رابطه انجام داده است، خاطرنشان کرد: در بیماری کرونا که جهان را درگیر خود کرده، نیروهای مسلح با یک‌دلی و هماهنگی با مسئولان کشوری و استانی و حتی خود مردم وارد عمل شدند؛ به‌ طوری‌ که ارتش زنجان برای مقابله با بیماری کرونا به مدت ۴۲ روز در مناطق شمالی مستقر بود و در این مدت ۴۸۳ روستا را خانه به خانه گندزایی کرد و با کمک‌های که از طرف ارتش به این مناطق ارسال شد، توانستیم آرامش را به اهالی این منطقه بازگردانیم.

انتهای پیام

نظر شما