شناسهٔ خبر: 42722063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 اندیشکده افراط گرای آمریکایی:  «الکعبی» خون‌خواه ژنرال سلیمانی است

تهران - ایرنا - یک اندیشکده تندرو آمریکایی موسوم به CEP ،‌ با ایجاد پروفایلی در مورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء از گروه های مقاومت عراقی، وی را خون‌خواه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دشمن علنی ایالات‌متحده معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

 اندیشکده آمریکایی موسوم به "پروژه ضد افراط‌گرایی" (CEP) که در زمره اندیشکده‌های معاند و ضد محور مقاومت شناخته می‌شود، طی گزارشی به ارزیابی و معرفی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته است.
وب‌سایت CEP نوشته است: دبیرکل جنبش نُجَباء از نزدیکترین چهره‌های عراقی به ایران و حزب‌الله لبنان است که نیروهای تابع خود را به کمک سوریه و همچنین خط مقدم نبرد علیه داعش فرستاد.
 به‌نوشته این پایگاه اینترنتی،" تصاویری از دبیرکل نُجَباء در کنار سید حسن نصرالله و (سپهبد شهید قاسم) سلیمانی منتشر شده که نشان‌دهنده ارتباط صمیمانه وی با حزب‌الله و سپاه پاسداران است. اکنون نُجَباء در محافظت از خط تأمین تهران ـ دمشق به ایران کمک می‌کند و همزمان، تیپ آزادسازی جولان را در مرز اسرائیل تشکیل داده است."
 گزارش مزبور خاطرنشان می‌سازد: الکعبی یکی از فرماندهان قدیمی "جیش المهدی" است که بعد از سال ۲۰۰۳ تحت آموزش‌های حزب‌الله لبنان، حملات متعددی را علیه نظامیان آمریکایی (در عراق) سازمان‌دهی و هدایت کرد. وی در زمینه تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های ضدآمریکایی در عراق نیز فعال بوده و به همین دلیل نامش در فهرست تحریم‌های ضدتروریسم واشنگتن قرار گرفته است.
 این اندیشکده غربی با اشاره به تخصص حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی در حوزه دینی و مطالعات اسلامی، افزوده است: او و افرادش به دکترین ولایت‌فقیه باور داشته و به تبعیت از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، معتقدند که تمامی ابعاد حکومت باید دینی باشد.
این گزارش در بخش پایانی، شیخ اکرم الکعبی را دشمن علنی آمریکا معرفی کرده است؛ فرماندهی که با وجود چالشی مانند داعش، همواره این کشور را به‌عنوان دشمن شماره یک می شناسد و داعش و آمریکا را "دو روی یک سکه" می‌خواند و پس از کشته شدن (شهادت) ژنرال سلیمانی، وعده داده است که انتقامی سخت و سنجیده در انتظار نیروهای آمریکایی خواهد بود.
 اندیشکده CEP با ظاهری چندملیتی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در نیویورک و دیگر دفاتر اصلی آن در لندن و برلین مستقر است. این اندیشکده سابقه همکاری با سیاستمداران کهنه‌کار و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی را نیز در کارنامه خود دارد.
مدیرعامل، رئیس و مدیر اجرایی CEP هر سه از کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه آمریکا مأمور به خدمت بوده‌اند و این اندیشکده علی‌رغم ادعای استقلال، همچنان با نهادهای دولتی و چهره‌های سیاسی تندرو دولت آمریکا در ارتباط می‌باشد.

نظر شما