شناسهٔ خبر: 42721386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رییس شورای شهر تهران خبر داد:

۷۰۰ تذکر شورایی‌ها به شهرداری در سه سال | بسته محرک اقتصادی نیازمند بازبینی است

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ظرف سه سال عمر شورا حدود ۷۰۰ تذکر داده شده است، از بی پاسخ ماندن حدود ۱۰۰ تذکر خبر داد و افزود: تعدای از پاسخ‌ها نیز اعضا را قانع نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و سی ‌و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح جلسه هم‌اندیشی خود را آغاز کردیم و عمده بحث با شهردار تهران در این جلسه درباره تذکرات اعضا بود. در طول سه سال نزدیک ۷۰۰ تذکر به شهرداری داده شده که حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده و بخشی از تذکرات هم مشکل داشت به دلیل اینکه اعضا از پاسخ ها قانع نشده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس اعضا علاقه داشتند که در مورد نحوه تذکرات و پیگیری مدیران شهرداری نسبت به تذکرات صحبتی داشته باشند که امروز این صحبت‌ها انجام شد و شهردار در این خصوص پاسخ دادند؛ چون در سال آخر هستیم اعضا معتقدند که باید تذکرات اجرایی شود.

وی ادامه داد: در جلسه هم‌اندیشی امروز مدیران محله‌ای بحث دیگری بود که با توجه به کمبود وقت برای جلسه آینده ماند و پس از آن نیز صحن علنی شورا آغاز شد که با تذکرات زیاد اعضا در حوزه‌های مختلف همراه بود؛ پس از آن نیز وارد دستور کار شدیم و ابتدا یک فوریت تبصره‌ای از مصوبه گردشگری و پرداخت هزینه‌های ساخت و ساز پروژه‌های گردشگری مورد بررسی قرار دادیم که نهایتا به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: در دستور بعدی بحث المان‌های شهری و مکان‌های مهم شهر تهران از نظر میراث فرهنگی و حتی تنوع گونه‌های شهر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سریعا نسبت به تهیه رمزینه برای المان‌های شهری از طریق QR کد اقدام شود.

ریاست شورای شهر تهران درباره اهمیت طرح‌هایی که بر اساس نوبت در صحن شورا مطرح می‌شوند، گفت: طرح‌ها و لوایح بر اساس آیین نامه وارد صحن شورا می‌شوند. در این حوزه کمیسیون‌های شورا فعال هستند. در نتیجه وقتی طرحی یک فوریتش تصویب می‌شود به کمیسیون میرود و پس از بررسی در دستور کار قرار می‌گیرد. گاهی اعضا به دلیل مشاورانی که دارند نسبت به مصوبات حساس می‌شوند و در آن مورد کار می‌کنند و پیشنهادات زیاد می‌شود؛ در حقیقت احساس مسئولیت می‌کنند و سعی می‌کنند نظرات خود را در مصوبه بیاورند. قطعا ضرورت طرح‌ها را اعضا تشخیص می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی از پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تهران و مسائل مالی این مجموعه که توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود، گفت: آقای رسولی منظورشان این بود که قانون بودجه ابلاغ شده و باید شهرداری فعال شود و قانون بودجه را اجرا کند. درآمدی که در قانون دیدیم شهرداری بدست آورد و اگر کمکی لازم دارند باید به صورت لایحه برای شورا ارسال کنند تا این کمک انجام شود.

هاشمی در مورد استخدام‌های جدید شهرداری تهران نیز گفت: در مورد پرسنل شهرداری تهران در قانون برنامه سوم شهر تهران و بودجه آمده است شهرداری باید سالانه ۶ درصد از نیروهای خود را کم کند؛ اما این امکان را هم دارد که بتواند نیروی جدید بگیرد، اما برایند این رفت و آمد نیروها باید این گونه باشد که کلا کمتر از ۴ درصد سالانه کم شود و تاکنون شهرداری این کار را به خوبی و با موفقیت انجام داده است.

وی تاکید کرد: در شورای سوم حدود ۷۰ هزار نفر نیرو در مجموعه شهرداری تهران وجود داشت که امروز به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده؛ لذا شهرداری وظیفه خود را به درستی انجام داده است و می‌تواند دست به چنین اقداماتی بزند.

وی درباره بسته محرک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس نیز گفت: این بسته برقرار است، اما مقداری اثر خود را از دست داده لذا مقرر شد بازبینی شود، اما هنوز به صحن شورا نیامده است.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره استقبال از مهر و اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: بحث کرونا ویروس حمل و نقل عمومی را تضعیف کرد و اکثرا اعلام می‌شود کاری کنیم فعلا مردم از مترو و اتوبوس استفاده نکنند؛ چرا که یکی از نقاط پرتحرک انتقال ویروس می‌تواند حمل و نقل عمومی باشد؛ در نتیجه در مورد ماه مهر و حمل و نقل عمومی اتفاقی ویژه نیفتاد.

نظر شما