شناسهٔ خبر: 42720394 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان نظام پزشکی | لینک خبر

عدم اختصاص واکسن آنفلوآنزا به دندانپزشکان/حمایتی از سوی سیاستگذاران عرصه سلامت وجود ندارد

زهرا رحیمی

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که در شرایط پاندمی کووید 19؛جامعه دندانپزشکی در کنار جامعه پزشکی به خدمت رسانی مشغول است؛ گفت: در شرایط بحرانی کرونا هیچ حمایتی از سوی سیاستگذاران عرصه سلامت مشاهده نمی کنیم.

صاحب‌خبر -

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با اشاره به این که جامعه پزشکی و دندانپزشکی همواره در معرض نامهربانی ها قرار داشته است؛ اظهار کرد: امروزه که هم جامعه پزشکی و هم دندانپزشکی در خط اول مقابله با کرونا قرار دارند و برای سلامتی آحاد جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند با ناملایمات زیادی از سوی مسئولان مواجه هستند.

وی افزود: یکروز شاهد طغیان مالیاتی هستیم که جامعه پزشکی باید تراکنش های مالیاتی سال 93 خود را ارائه دهد در حالی که همواره با سعه صدر مالیات خود را پرداخت کرده است و از سوی دیگر سهمیه واکسن آنفلوآنزا به دندانپزشکان اختصاص نشده است.

عضو شورای عالی ادامه داد: 90 درصد خدمات سلامت دهان و دندان توسط دندانپزشکان بخش خصوصی ارائه می شود و با این سیل عظیم مراجعه؛ میزان ابتلا به کووید 19 در جامعه دندانپزشکی بالا بوده و حتی فوتی نیز داشته ایم.

عباسیان با بیان این که همکاران پزشک در بیمارستان ها و دندانپزشکان نیز در مطب ها در حال خدمت رسانی به عموم مردم هستند؛ تصریح کرد: وزارت بهداشت باید سهمیه واکسن آنفلوآنزا را به میزان مناسب برای جامعه دندانپزشکی در نظر می گرفت تا با خیال راحت و رعایت پروتکل های بهداشتی به خدمات رسانی بپردازند.

وی با تاکید بر این که صدای دندانپزشکان را بشنوید؛ گفت: دندانپزشکان جوان بی انگیزه شده و تکیه گاهی برای اعتماد کردن نداشته و آینده خود را تیره و تار می بینند عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که دندانپزشکان درصف اول مهاجرت قرار دارند؛خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات اندک بخش دولتی برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود و این امر مستلزم حمایت سیاستگذاران عرصه سلامت است.

انتهای پیام

 

نظر شما