شناسهٔ خبر: 42719949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت بهداشت عراق از طرح ویژه خود برای زیارت اربعین رونمایی کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق امروز(یکشنبه) از آماده کردن طرحی برای زیارت اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات نیوز، التمیمی امروز(یکشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: تصمیم گرفته ایم مرزها را با کشورهای همسایه ببندیم و به غیر از دیپلمات ها، پذیرشی نداشته باشیم. وزارت بهداشت طرح روشنی را برای زیارت اربعین در نظر گرفته که شامل ضدعفونی کردن مسیرهای زائران و تهیه مواد عفونی کننده و ماسک می شود.

وی افزود: آنچه در روزهای اول ماه محرم الحرام از مجالس حسینی مشاهده شد، تجربه ممتازی از حیث پایبندی به تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی بود و امیدواریم در زیارت اربعین که شاهد ورود زائران خارجی به دلیل کرونا نخواهیم بود، آن تجربه تکرار شود.

التمیمی در ادامه از  توافق برای همکاری با هیئت موکب های حسینی خبر داد و گفت: تصمیمی مبنی بر گرفتن تست کرونا از همه کارکنان موکب های حسینی و اطمینان از عدم ابتلای آنها و استفاده از ضدعفونی کننده ها و ماسک هادر آن موکب ها اتخاذ کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه گونه هایی جدیدی از کرونا در برخی کشورها مشاهده شده است، بیان کرد: میزان بهبودی از ویروس کرونا در عراق به ۷۹ درصد و فوتی ها به ۲.۷ درصد رسیده است.

این وزیر عراقی تاکید کرد: مبتلایان کرونا در عراق هنوز محدود هستند و ما با شفافیت کامل با این همه گیری برخورد می کنیم و امیدواریم که مبتلایان بیشتر کاهش یابند.

این مقام عراقی تصری کرد: می توان مبتلایان را از طریق رعایت فاصله اجتماعی و ماسک کاهش داد. امیدواریم که پایبندی به پروتکل ها در طول زیارت اربعین جهت کاهش مبتلایان و افزایش ظرفیت بالینی ۵۰ درصدی برای درمان بیماران کرونا  صد درصدی باشد.

وزیر بهداشت عراق با بیان اینکه امیدواریم آمار مبتلایان افزایش نیابد، تصریح کرد: همزیستی با این ویروس در واقع همان پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

خبر را در الفرات ببینید

 

نظر شما