شناسهٔ خبر: 42719827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده مجلس: نباید در قانون انتخابات شوراها، مجلس را ضعیف کنیم

صباغیان بافقی گفت: مجلس سیستم خاصی را برای خود برای نظارت بر شوراها تعریف نکرده و این ضعفی است که باید برطرف شود و نباید به خاطر این ضعف، نظارت را از مجلس بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمدرضا صباغیان بافقی»، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس یازدهم، در رابطه با اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور مبنی بر اینکه لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه شده و بهتر است مجلس این لایحه را در دستورکار خود قرار دهد، گفت: لایحه دولت هنوز به کمیسیون نیامده است. اگر دولت لایحه ای به مجلس دهد، آن را در اولویت قرار می دهیم. باید کمیسیون لایحه دولت را در اولویت قرار دهد و باید ملاک لوایح دولت باشد البته دولت هم باید، پیگیری کند. 

او ادامه داد: دولت باید لایحه جامع انتخابات را به طور جدی پیگیری کند تا در کمیسیون مجلس مطرح شود. یک بحثی مطرح است که نظارت مجلس از انتخابات شوراها سلب شود، اما نباید در قانون انتخابات شوراها، مجلس را ضعیف کنیم این نکته خیلی مهمی است.

صباغیان بافقی گفت: مجلس  سیستم خاصی را برای خود برای نظارت بر شوراها تعریف نکرده و این ضعفی است که باید برطرف شود و نباید به خاطر این ضعف، نظارت را از مجلس بگیریم. 

این عضو کمیسیون شورا گفت: امروز مجلس ضعیف است و ما نباید مجلس را ضعیف‌تر کنیم؛ نمایندگان مجلس در راستای تقویت و اختیار مجلس حرکت کنند و ضعف ها را برطرف کنند. اگر در قانون انتخابات نقش مجلس کمرنگ شود نقش مردم کمرنگ شده است.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما