شناسهٔ خبر: 42719579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

شورای نگهبان درباره اصلاح قانون تجارت به وظیفه خود عمل نکرده/ دولت هزینه مبارزه با کرونا را به بیمارستان ها پرداخت نکرده است

خانه ملت

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: دولت به تعهد خود در قبال پرداخت از صندوق توسعه ملی برای درمان و مبارزه با شیوع بیماری کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به اصول ۹۴ و ۹۵ قانون اساسی، خطاب به قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس گفت: ما از شما درباره این اخطار یک پاسخ قانع کننده می خواهیم، زیرا در مجلس دهم سه کتاب قانون تجارت تحت عنوان اصلاح قانون تجارت، تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای نگهبان موظف بود ظرف ۲ بازه زمانی ۱۰ روزه این قانون را تعیین تکلیف کند که بعد از ماه ها این اتفاق نیفتاده، بنابراین باید رئیس مجلس طی نامه ای اجرای این قانون را به رئیس جمهور ابلاغ کند.

وی تاکید کرد: قانون تجارت در این برهه جنگ اقتصادی برای تجار بسیار مهم است که بعد از ۱۲ سال در مجلس دهم تعیین تکلیف شد.

ابوترابی گفت: دولت به تعهد خود در قبال پرداخت از صندوق توسعه ملی برای درمان و مبارزه با شیوع بیماری کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل نکرده، در صورتی که اکنون تمام کشور درگیر این موضوع بوده و کادر درمان و بیمارستان ها دچار مشکلات فراوانی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت تنها ۳۰ درصد از مبلغ برداشته شده از صندوق توسعه ملی را به بهداشت و درمان اختصاص داده، بنابراین دیوان محاسبات باید به این موضوع ورود و مشخص کند که دولت چرا مبلغ برداشته شده از صندوق را بابت مبارزه با کرونا به بیمارستان ها پرداخت نکرده است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: شورای نگهبان خلاف قانون اساسی عمل کرده، در صورتی که باید طبق آن عمل می شد. /

برچسب‌ها:

نظر شما