شناسهٔ خبر: 42719375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر حماس در تهران تأکید کرد:

ضرورت رسیدگی سازمان ملل به فقدان صلح و عدالت در فلسطین

رئیس دفتر حماس در تهران گفت: قریب 2 میلیون انسان در غزه و دیگر سرزمین‌های سرزمین اشغالی در شرایط بسیار سختی یه سر می‌برند. بی عدالتی و فقدان امنیت و صلح در فلسطین روز به روز بیشتر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت گفت: قریب دو میلیون انسان در غزه و نیز دیگر سرزمین‌های سرزمین اشغالی در شرایط بسیار سختی یه سر می‌برند. بی عدالتی و فقدان امنیت و صلح در فلسطین روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مضاف بر مشکل فقدان امنیت و صلح در فلسطین، ما با مسائل عدیده دیگر مانند آب، برق و دیگر مشکلات در حوزه حداقل‌های رفاهی و زندگی روبرو هستیم. تحریم وسایل و مایحتاج عادی مردم نیز شرایط را سخت‌تر نموده است.

قدومی افزود :۶۰ درصد خانواده‌ها در فقر تغذیه‌ای به سر برده و ارزاق و مایحتاج خود را با مشقت به دست می‌آورند. ۹۷ درصد ذخایر آبی موجود در غزه قابل شرب نیست ولی مردم مجبور به استفاده از این آب هستند. از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر در غزه این است که افراد تنها ۴ ساعت در شبانه روز برق دارند.

رئیس دفتر جنبش حماس در تهران در پایان سخنانش اشاره کرد: ما اعتقاد داریم سازمان ملل متحد نه تنها درصدد برقراری صلح و عدالت و امنیت در این منطقه نیست؛ که در ایجاد و پایداری آن نیز سهیم است. همین موجب شده است که فلسطین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای احقاق حقوق بشر در مرزهای خود قطع امید کرده و راهی پیش روی خود جز مبارزه نبیند.

نظر شما