شناسهٔ خبر: 42718679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کمک وزارت امور خارجه به صادرات خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده برای بهبود بازار خرما به ویژه بازار خارجی، وزارت امور خارجه به کمک صادرکنندگان خرما می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نخلستان‌های این شهرستان بیان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و بهبود بازار خرما تلاش و پیگیری زیادی داشته‌ایم. به همراه تعدادی از فعالان حوزه خرما شهرستان دشتستان دیداری با آقای انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه داشتیم. مباحث خوبی در این دیدار مطرح شد و معاون وزیر امور خارجه هم برای همکاری در این موارد اعلام آمادگی کرد. قرار است افرادی که قصد صادرات خرما دارند از سوی وزارتخانه معرفی شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد تعدادی از هیات‌های اقتصادی و بازرگانان خارجی را به شهرستان دشتستان دعوت کنند تا زمینه برای تقویت صادرات خرما فراهم شود. وزارت امور خارجه برای معرفی بازارهای جدید صادرات خرما اعلام آمادگی کرد. جز عراق و روسیه، کشورهایی مانند ارمنستان، چین و ترکیه برای خرید خرمای ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که با کمک صادرکنندگان خرما و مسئولان تلاش خواهیم کرد خرمای دشتستان به این بازارها راه یابد.

در استان بوشهر سالانه ۱۶۴ هزار تن خرما تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن مربوط به شهرستان دشتستان است.

نظر شما