شناسهٔ خبر: 42717461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه خبر داد؛

اجرای بیش از 125 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان قروه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه از اجرای بیش از 125 عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا مومنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس یعنی 40 سال از هفته ای که مردان، زنان، جوانان و حتی بچه های این مرز و بوم نشان دادند که در برابر تمامی استکبار و در برابر تمامی دشمنان داخلی و شرق و غرب مردانه ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران عزیز در دست دشمن قرار بگیرد.

وی افزود: 40 سال پیش جنگی نابرابر را دشمن توسط صدام نادان ایجاد نمود و دیدیم زمانی که دوران صدام نیز به پایان رسید با چه خفتی توسط همان افرادی که او را حمایت می کردند، کشته شد.

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس در ایران اسلامی و در شهرستان قروه نشان می دهد که مردان مرد چگونه در برابر دشمن ایستادند و با تاسی از مکتب سید و سالار شهیدان راه دفاع از اسلام ناب را نشان دادند.

به گفته وی در پشتیبانی از جبهه ها و در دفاع از رزمندگان بانوان نیز وارد عمل شدند و هم اکنون نیز در بحث مدافعان سلامت همه در تمام نقش ها جایگاه خود را نشان دادند و ما دیدیدم که از دامن زن مرد به معراج می رود و این در طول هشت سال دفاع مقدس خود را نشان داد.

وی با اشاره به تعداد شهدای فرهنگی قروه افزود: 28 شهید دانش آموز و 7 شهید معلم نشان دادند که درس عشق و ایثار و درس شهادت طلبی را به خوبی پاس کردند و نمره عالی گرفتند.

مومنی ادامه داد: ما در هفته دفاع مقدس برای آنکه دین خود را به شهدا ادا کنیم بر آن هستیم که با کمک بسیجیان و در سطح حوزه های مقاومت 125 عنوان برنامه را اجرا نماییم.

فرمانده سپاه قروه بیان داشت: اجرای برنامه های اثرگذار و فرهنگی در طول این هفته و همچنین در ادامه آن تا پایان سال از او.لویت های مهم ما خواهد بود و برنامه ها را به گونه ای ادامه خواهیم داد که زحمات این عزیزان را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه های شاخص ما از روز نخست آغاز خواهد شد، افزود: تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ، دیدار با نخبگان و خواهران نمونه شهرستان قروه ، آیین نواختن زنگ مقاومت و زنگ ایثار در مدارس سطح شهرستان از جمله برنامه هایی است که در طول این هفته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین رژه موتور سواری ، برگزاری یادواره شهدا در بخش های تابعه شهرستان ، دیدار با خانواده های شهدا و برگزاری یادواره شهدای محله ، برگزاری میز خدمت در یکی از روستاهای تابعه شهرستان ، تجلیل از شهدا و میثاق با شهدا در عطرافشانی و غبارروبی گلزار پاک شهدا از دیگر برنامه هایی است که اجرا می گردد.

به گفته وی حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه و تشکیل حلقه های صالحین و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به عنوان راویان دفاع مقدس در مدارس سطح شهرستان، برنامه نشست نقش زنان در دفاع مقدس در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) نیز از دیگر برنامه های این هفته خواهند بود.

مومنی از افتتاح واحدهای مسکن مددجویی در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در طول سال جاری 31 واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی در روستاهای محروم تکمیل خواهد شد.

به گفته وی اعزام تیم های پزشکی به روستاهای اطراف شهرستان قروه توسط جامعه پزشکی قروه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود که همزمان با این هفته درمانگاه شهید رجایی سپاه قروه نیز آماده ارائه خدمات رایگان به مردم است.

بر اساس این گزارش دیدار دانش آموزان با مسئولین ارشد شهرستانی از جمله فرماندار ، امام جمعه ، فرمانده سپاه و دیگر مسئولین نیز از برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود که دانش آموزان موارد و مشکلات خود را برای مسئولین بیان می کنند .

 
انتهای پیام/

نظر شما