شناسهٔ خبر: 42717232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان خوزستان مطرح کرد:

تقویت خوشه‌های کسب‌وکار با استفاده از توان مستعدان

استفاده از نیروی انسانی مستعد میتواند به گسترش فناوری در خوشههای کسبوکار کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شورای راهبری توسعه خوشه‌های کسب‌وکار خوزستان و کارگروه توسعه فناوری و ارتقاء رقابت‌پذیری با حضور بنیاد نخبگان استان خوزستان، شرکت شهرک‌های صنعتی، پارک علم‌وفناوری خوزستان، مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز و تعدادی از خوشه‌های صنعتی در محل شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد.

در این نشست، علی‌حسسین صابری؛ رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: یکی از عوامل مؤثر در گسترش این گروه‌های صنعتی، گسترش فناوری است که نیازمند توسعه و تحقیق و فکر خلاق است.

وی افزود: برای این منظور استفاده از نیروی انسانی مستعد، جوان، باهوش و تحصیلکرده می‌توانند به گسترش فناوری در این خوشه‌ها کمک کند.

صابری ادامه داد: مکانسیم‌های مختلفی هم در بنیاد نخبگان برای چنین مواردی اندیشیده شده است که در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها قطعاً شکوفایی بیشتری را رقم می‌زند.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار داشت: استفاده از طرح سرباز فناور، طرح شهید احمدی‌روشن، طرح پسادکتری شهید چمران، از جمله مواردی هستند که می‌توان با استفاده از آنها نیروهای خلاق را در این خوشه‌ها تزریق کرد تا هم تجربه و توانمندی نخبگان تقویت کند و هم در این گروه‌های صنعتی تحول و تحرک بیشتری ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین ظرفیت‌های مختلف شرکت شهرک‎‌های صنعتی، بنیاد نخبگان استان، پارک عمل‌وفناوری استان و مرکز رشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
لازم به ذکر است، در این برنامه توسعه خوشه‌ها، درآمدزایی، اشتغال، رقابت‌پذیری، چالش‌ها و فرصت‌هایی که خوشه‌ها با آنها روبرو هستند، بررسی شد.

نظر شما