شناسهٔ خبر: 42717210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان گفت:

استارت رشته آکروبات ژیمناستیک روی اسب در ۱۶ استان کشور

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان گفت: تاکنون ۱۶ استان کشور در این رشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که سمنان نیز جزو این استان‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمدرضا سیدموسوی، دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان در حاشیه برگزاری دوره تخصصی کشوری ولتینگ به میزبانی شاهرود با اشاره به رشد این رشته ورزشی اظهار کرد: رشته ولتینگ یا آکروبات ژیمناستیک روی اسب یکی از شاخه‌های فدراسیون جهانی است که در آن، ورزشکار یا ورزشکاران (یک، دو یا سه نفر) روی اسب حرکات آکروباتیک ژیمناستیک (استاتیک، دینامیک، مایت و دیموند) را اجرا می‌کنند؛ه اسب در مسیر دایره‌ای توسط فردی به‌عنوان لونژر که هدایت اسب را به عهده دارد، حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه در گذشته و روم باستان شوالیه‌ها و اشراف‌زاده‌ها این حرکات را روی اسب با نام لاولتیژ اجرا می‌کردند، افزود: این رشته حدود سه سال در کشور فعالیت خود را شروع کرده که با تحقیق و ترجمه مقررات و تشکیل کمیته فنی، مشغول به جذب افراد علاقه‌مند و آموزش در سراسر کشور است.

 

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان با اشاره به اینکه این رشته تمام مزایای رشته‌های ورزشی را از لحاظ فیزیکی و روانی شامل می‌شود، گفت: چابکی، انعطاف‌پذیری، قدرت، تعادل و هماهنگی عصب و عضله و... از مزایای این رشته ورزشی جذاب و پرتحرک است.

سیدموسوی با بیان اینکه دومین کلینیکی تخصصی کشوری این رشته در استان و شاهرود برگزار شده، اضافه کرد: باشگاه‌های فعال این رشته در استان‌های البرز و قزوین هستند و استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز در این زمینه شروع به فعالیت کرده است و برگزاری این دوره در این راستاست.

وی مشکلات این رشته ورزشی در کشور را نپرداختن به این رشته در فضای رسانه‌ای و عدم شناخت عموم و جذب علاقه‌مندان به این رشته، نبود سخت‌افزار استاندارد مانند سرسینگی، شبیه‌ساز جهت آموزش مقدماتی و زیرساخت اولیه عنوان کرد.

دبیر کمیته ولتینگ (آکروبات ژیمناستیک روی اسب) استان سمنان گفت: اعضای کمیته فنی این رشته در کشور، هفت نفر هستند و تاکنون ۱۶ استان در این رشته شروع به فعالیت کرده‌اند که استان سمنان نیز جزو این استان‌هاست.

 

نظر شما