شناسهٔ خبر: 42716065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

کسب دو رتبه برتر کنکور توسط دانش آموزان گیلانی

مدیرکل آموزش و پرروش استان گیلان گفت: در رقابت های کنکور امسال صدرا فدایی و مهراد میلانلو هر دو از دبیرستان شهید بهشتی لاهیجان به ترتیب رتبه های پنجم و هشتم گروه های آزمایشی زبان و علوم ریاضی و فنی کنکور را از آنِ خود کردند..

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به شرکت  ٣7 هزار داوطلب مرد و زن استان در کنکور امسال گفت:  در این رقابت علمی آقای صدرا فدایی در گروه زبان خارجه رتبه 5 کنکور سراسری و همچنین مهراد میلانلو در گروه آزمایشی ریاضی و فنی رتبه 8 کنکور سراسری سال 99 را کسب کردند.

صدرا فدایی متولد 25 تیر 1381 است. یادگیری زبان از علایق دوران کودکی وی محسوب می شود. بنا به گفته مادر ایشان، که خانه دار است، صدرا از آغاز، دانش آموزی آرام بوده و به برنامه نویسی و بازیهای رایانه ای علاقه مند بوده است. فدایی به گفته مادرش فرزندی خود ساخته بوده و بر اساس علایق خود تاکنون گام برداشته و در کنکور گروه آزمایشی  علوم تجربی نیز امتحان داده است که توانسته رتبه 177 کشوری را از آن خود کند. وی که شایق به تحصیل همزمان در رشته های زبان و پزشکی است در صورت عدم امکان، رشته پزشکی را در آینده دنبال خواهد کرد.

مهراد میلانلو حائز رتبه 8 گروه آزمایشی ریاضی و فنی از مدرسه شهید بهشتی لاهیجان است. وی متولد 27 خرداد 81 است. نقش مدرسه را در فراهم نمودن بسترهای فراگیری علم و دانش و ایجاد آرامش در موفقیت خود بسیار موثر می داند. مهراد با اشاره به شیوه مطالعات خود برای کسب موفقیت در کنکور سراسری سال 99 می گوید: روزانه حدود 6 تا 7 ساعت به مطالعه می پرداختم و با توجه به برخی نارسایی ها ، از دو یا سه کتاب کمک درسی هم استفاده می کردم.وی نقش برنامه ریزی را در کسب موفقیت تعیین کننده می داند و می افزاید: با برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت و همچنین تلاش تا آخرین لحظه می توانیم شاهد توفیقات روزافزون در زندگی باشیم. علاقه مندی به ورزش به ویژه والیبال و فوتبال و همچنین قدم زدن در وادی هنر به ویژه تلاش برای فراگیری موسیقی ( سنتور ) از دیگر علایق مهراد در زندگی است.

نظر شما