شناسهٔ خبر: 42715448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«الکعبی» امریکا را دشمن شماره‌یک می‌داند و خون‌خواه ژنرال سلیمانی است

اندیشکده معاند CEP با ایجاد پروفایلی در مورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، وی را خون‌خواه شهید سلیمانی و دشمن علنی ایالات‌متحده معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، اندیشکده امریکایی موسوم به "پروژه ضد افراط‌گرایی" (CEP) که در زمره اندیشکده‌های معاند و ضد محور مقاومت شناخته می‌شود؛ طی گزارشی به معرفی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته است.

وب‌سایت CEP با ایجاد پروفایلی در مورد شیخ «اکرم الکعبی»، وی را چنین معرفی کرده است: دبیرکل جنبش نُجَباء از نزدیکترین چهره‌های عراقی به ایران و حزب‌الله لبنان است که نیروهای تابع خود را به کمک سوریه و همچنین خط مقدم نبرد علیه داعش فرستاد.

به‌نوشته پایگاه اینترنتی "پروژه ضد افراط‌گرایی"، تصاویری از دبیرکل نُجَباء در کنار سیدحسن نصرالله و ژنرال قاسم سلیمانی منتشر شده که نشان‌دهنده ارتباط صمیمانه وی با حزب‌الله و سپاه پاسداران است. اکنون نُجَباء در محافظت از خط تأمین تهران ـ دمشق به ایران کمک می‌کند و همزمان، "تیپ آزادسازی جولان" را در مرز اسرائیل تشکیل داده است.

گزارش مزبور خاطرنشان می‌سازد: الکعبی یکی از فرماندهان قدیمی "جیش المهدی" است که بعد از سال ۲۰۰۳ تحت آموزش‌های حزب‌الله لبنان، حملات متعددی را علیه نظامیان امریکایی سازمان‌دهی و هدایت کرد. وی در زمینه تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های ضدامریکایی در عراق نیز فعال بوده و به همین دلیل نامش در فهرست تحریم‌های ضدتروریسم واشنگتن قرار گرفته است.

این اندیشکده غربی با اشاره به تخصص حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی در حوزه دینی و مطالعات اسلامی، افزوده است: او و افرادش به دکترین ولایت‌فقیه باور داشته و به تبعیت از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، معتقدند که تمامی ابعاد حکومت باید دینی باشد.

در بخش پایانی گزارش فوق، آمده است: شیخ اکرم الکعبی دشمن علنی امریکاست و با وجود چالشی مانند داعش، همواره امریکا را به‌عنوان دشمن شماره یک معرفی کرده، داعش و امریکا را "دو روی یک سکه" می‌خواند. او پس از کشته شدن ژنرال سلیمانی، وعده داده است که انتقامی سخت و سنجیده در انتظار نیروهای امریکایی خواهد بود.

گفتنی است، اندیشکده CEP با ظاهری چندملیتی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن نیویورک و دیگر دفاتر اصلی آن در لندن و برلین مستقر است. همچنین سابقه همکاری با سیاستمداران کهنه‌کار و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در کارنامه اندیشکده به چشم می‌خورد.

مدیرعامل، رئیس و مدیر اجرایی CEP هر سه برای مدتی در کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه آمریکا مأمور به خدمت بوده‌اند و علی‌رغم ادعای استقلال، همچنان با نهادهای دولتی و چهره‌های سیاسی تندرو در ارتباط می‌باشند.

پایان پیام/42

نظر شما