شناسهٔ خبر: 42712172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قالیباف در نطق پیش از دستور:

دفاع مقدس مدرسه مردم‌باوری است / نباید به شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم

رئیس مجلس صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم‌باوری است، گفت: هرگاه مردم را باور کنیم، پیروز خواهیم شد و هرگاه آنها را فراموش کنیم و در رأس امور ندانیم، در چشم برهم‌زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد باقر قالیباف

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 30 شهریور، با قرائت آیه 23 سوره احزاب؛ «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، آغاز هفته دفاع مقدس را به ملت شهیدپرور و سرافراز ایران اسلامی تبریک گفت.

قالیباف اظهار کرد: منطق دفاع مقدس یعنی باور به توان مردم و اعتقاد راسخ به اینکه سنت‌‌های الهی تخلف‌ناپذیر هستند. هرگاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد و هرگاه آنها را فراموش کنیم و در رأس امور ندانیم در چشم برهم زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم‌باوری است، گفت: بعینه دیده‌ایم که چگونه در ابتدای جنگ هنگامی که باوری به حضور آنها توسط مسئولان وجود نداشت چگونه دشمنان پیش‌روی کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گسترده مردم و باور واقعی به توان ملت عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین در ابتدای سال 1361 به وقوع پیوست؛ آن منطق همچنان زنده و پیش روی ماست.

رئیس مجلس بیان کرد: اگر مردم را فراموش کنیم شکست می‌خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم پیروز خواهیم شد. شعار هفته دفاع مقدس امسال، شعاری پرمغز و درس‌آموز است؛ «ما قوی هستیم». این همان منطقی است که باعث شکست‌های امروز دشمنان مردم ایران شده است.

قالیباف یادآور شد: برای مثال در خصوص اقدامات اخیر آمریکا باید تأکید کرد به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران دشمن به آنچه می‌خواست نرسید. اما نباید به این شکست‌های حقوق و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها شکل جدیدی بدهد.

وی تصریح کرد: تجربه این مدت نشان داده است که هرگاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعل عمل کردیم فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده است. لذا باید با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و مؤثر اجازه نداد بیش از این به مردم عزیزمان فشار بیشتری وارد شود. لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از شکست مفتضحانه آمریکا در حوزه حقوقی و سیاسی حرکت‌های یک‌جانبه ایالات متحده را که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین‌الملل است رصد کند و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن ارائه دهد.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه وظیفه ما قوی کردن مردم است، گفت: مسئله مردم ما ناکارآمدی در اداره کشور، شرایط سخت معیشتی و حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است. ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم. باید مردم را در اولویت قرار دهیم و از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره بگیریم و بدانیم که دشمنی آمریکا با این ملت ریشه‌دار است.

قالیباف در پایان ابراز کرد: اینکه ترامپ رئیس‌جمهور شود یا بایدن، هیچ فرقی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد. پس لازم است بر روی قوی شدن ملت ایران تمرکز کنیم و پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم قوی شده باشند و احساس کنند که در زندگی آنها تغییرات ملموسی ایجاد شده است.

انتهای پیام

نظر شما