شناسهٔ خبر: 42711899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

گزارش مهم بلومبرگ در مورد شکست مکانیزم ماشه علیه ایران

ایرنا- همزمان با ادعای وزارت امور خارجی آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران، تارنمای رسانه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت: واشنگتن در حالی اعلام کرده تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بار دیگر اعمال می‌شوند که به اعتقاد بیشتر کشورهای جهان دولت ترامپ به دلیل خارج شدن از برجام، اختیار و حقی برای بازگرداندن این تحریم‌ها ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ادامه این مطلب بامداد یکشنبه تارنمای بلومبرگ آمده است: از زمان خارج شدن آمریکا از برجام، دولت ترامپ تلاش کرده توافق هسته ای با ایران را تضعیف کند که در این راستا دست به تشدید تحریم ها علیه ایران و حتی تهدید هم پیمانانش نیز زده است

این گزارش بلومبرگ می افزاید: این اقدامات دولت ترامپ منجر به اتحاد برخی هم پیمانان آمریکا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان با روسیه و چین با هدف نجات برجام شده است. حمایت این کشورها از توافق هسته ای با ایران باعث انزوای واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل شده و بیشتر کشورها معتقدند آمریکا به این دلیل که عضو برجام نیست، حقی برای درخواست بازگردانده شدن تحریم های بین المللی علیه ایران را ندارد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

ازدواج سحر قریشی با بازیگر نقش بهتاش! فروش سایپا99/قیمت خودرو‌های سایپا امروز اعلام شد+جدول عصبانیت شدید شیلا خداداد از رضا رشید پور +فیلم عکس لورفته مهناز افشار در آرایشگاه +تصاویر دیده نشده بازیگران زن ایرانی قبل و بعد از عمل زیبایی+ عکس های لو رفته از قبل عمل سلبریتی ها پرداخت یارانه نقدی 120 هزارتومانی به مردم قطعی شد+جزئیات جدید ازدواج چندش آور یک زن متاهل با حیوان! + عکس های عاشقانه فیلم لو رفته از مریم معصومی + عکس لیندا کیانی 40 ساله شد / تولد لاکچری لیندا کیانی + عکس عكس خاص اشكان خطيبي عكس ديده نشده الناز شاكردوست در كنار آقاي كارگردان

برچسب‌ها:

نظر شما