شناسهٔ خبر: 42711848 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مسابقه سرنوشت‌ساز پرسپولیس با الدحیل /جنگ برای صدرنشینی و صعود

در ادامه لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه ساعت 22:30 پرسپولیس به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رودو تیم سپاهان هم به مصاف العین امارات خواهد رفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حسابی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرد. اکنون هر چهار تیم این گروه شانس صعود دارند. پرسپولیس که توانست دو بار تیم التعاون عربستان سعودی را شکست بدهد اکنون با 7 امتیاز در صدر جدول گروه است اما هنوز صعودش قطعی نشده  و دوشنبه شب یک مسابقه بسیار حساس با الدحیل قطر دارد. تیمی متمول که رامین رضائیان را هم در خدمت دارد. بازیکن اسبق پرسپولیس حالا مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. 

الدحیل یکی از تیم‌های پر امکانات فوتبال آسیاست ولی جمعه مقابل تیم الشارجه امارات شکست خورده است. پرسپولیس هم در دیدار برگشت با التعاون با انجام یک بازی منسجم، حرفه‌ای و با حوصله نشان داد که این تیم هنوز هم می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا باشد. سرخپوشان ایرانی البته دوشنبه شب کار سختی مقابل الدحیل دارند. این مسابقه را می‌توان فینال گروه دانست. تیم برنده شانس زیادی برای صدرنشینی و صعود قطعی خواهد داشت. هرچند مساوی هم برای پرسپولیس نتیجه‌ بدی در این بازی محسوب نمی‌شود. 

یحیی‌ گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس بعد از بازی با التعاون در مورد ترکیب تیمش گفت که به دلیل فشردگی مسابقات باید به بازیکنان استراحت کافی بدهم و اکنون باید دید که او چه ترکیبی را برای این مسابقه انتخاب خواهد کرد و آیا دوباره احمد نورالهی در بین یازده بازیکن اصلی سرخپوشان قرار می‌گیرد یا گل‌محمدی بازهم با ترکیبی جدید همه را شگفت زده خواهد کرد. قرمزپوشان در صورت پیروزی شانس دارند که صعودشان را یک هفته مانده به پایان مسابقات قطعی کند و بازی با الشارجه مسابقه تشریفاتی محسوب شود اما کار به این راحتی که روی کاغذ بیان می‌شود نیست. عبور از الدحیل می‌تواند کلید موفقیت‌های بعدی سرخپوشان در آسیا باشد.

مهدی بن‌عطیه ملی پوش مراکشی تیم الدحیل هم که در بازی قبل اخراج شده بود مقابل پرسپولیس غایب است و این هم یک خبر خوب برای پرسپولیس و هوادارانش می‌تواند باشد اما الدحیل دوجین از بهترین بازیکنان را در اختیار دارد از معزعلی گلزن گرفته تا علی عفیف و محمد مونتاری که البته جوانان ایرانی هم از نظر توانایی‌ فردی بازیکنان با کیفیتی هستند. این بازی فینال گونه را می‌توان دربی غرب آسیا هم دانست.

گروه C:

1- پرسپولیس ایران 7 امتیاز

2- االتعاون عربستان 6 امتیاز

3- الدحیل قطر 6 امتیاز

4- شارجه امارات 4 امتیاز

سپاهان به آسیا برمی‌گردد؟

تیم سپاهان با محرم نویدکیا نتوانست نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرد و دو شکست متوالی حاصل سرمربیگری نویدکیا درآسیا بود. مربی که می‌گفتند از ژن سپاهان است اما واقعیت آن است که دنیای بازیکنی با دنیای مربیگری تفاوت‌های زیادی دارد. سپاهان حالا بخت اندکی برای صعود دارد ولی در دنیای فوتبال هیچ چیز غیرقابل پیش بینی نیست. العین حریف دوشنبه شب سپاهان تیم قعرنشین گروه است که با روزهای خوبش کیلومترها فاصله دارد. سپاهان اگر بتواند العین را شکست بدهد می‌تواند به صعود امیدوار بماند و البته به کمی شانس هم نیاز دارد تا نتایج موردنظرش در دیگر دیدارهای گروه رقم بخورد. 

سپاهان به دنبال اولین برد اسیایی خود با محرم نویدکیا ست تا هوادارانش را خوشحال کند. در آسیا عیار واقعی تیم‌ها مشخص می‌شود زیرا در رقابت‌های بین المللی اتهام زنی بیمورد به سایر تیم‌ها برای نتیجه‌گرفتن معنا و مفهومی ندارد. در آسیا برد را به بها می‌دهند نه به بهانه! هر تیمی که زحمت بیشتری کشیده باشد و کادرفنی و بازیکنانش عملکرد بهتری داشته باشند می‌توانند پیروز شوند.

گروه D

1- النصر عربستان 10 امتیاز

2- السد قطر 8 امتیاز

3- سپاهان اصفهان 3 امتیاز

4- العین امارات یک امتیاز

 

نظر شما