شناسهٔ خبر: 42711335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صورت گرفت؛

رونمایی از ۵ طرح فناورانه سلامت در کرمانشاه

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز(۲۹ شهریور ماه) از ۵ طرح‌های فناورانه «سلامت» در کرمانشاه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از طرح‌های فناورانه سلامت در محل نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رونمایی کرد.

براساس این گزارش، فریزر پرتابل محلول‌های زیستی جهت ذخیره‌سازی و انتقال محلول‌های زیستی به منظور استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها با قابلیت تنظیم دما تا 30- درجه سانتی‌گراد و سیستم هشدار در صورت بروز مشکل دمایی یا قطع برق به کاربر، «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» جهت استفاده در درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، «صفحه کلید آسانسور بدون تماس دست»، «ماسک نانو N100» و «حد واسط داروی آفاتینیب» جهت تولید داروی آفاتینیب برای درمان سرطان سینه و ریه،که از مهمترین طرح‌های سلامت محور استان بود رونمایی شد.

 

در ادامه سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور فاز اول مجتمع "نوآوری" پارک علم و فناوری کرمانشاه که در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده بود افتتاح شد.

همچنین،عملیات اجرایی پروژه ساخت «واحد تولید کاتالیست BZN۲» در مجتمع پلیمر کرمانشاه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان کرمانشاه آغاز شد.

 

گفتنی است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشدسلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه بازدید کردند و همچنین شرکت‌ها و استارتاپ‌های حاضر در پارک علم و فناوری و استان کرمانشاه نیز ضمن عرضه محصولات فناورانه خود در یک نمایشگاه از نزدیک مسائل و چالش‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.

 

 

پایان پیام/712

نظر شما