شناسهٔ خبر: 42710802 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا|

پرسپولیس در چه شرایطی صعود می‌کند؟

پرسپولیس پس از کسب دو پیروزی برابر تیم ضعیف التعاون عربستان که پس از روز‌های کرونا، زنگ تفریح گروه سوم محسوب می‌شود، حالا با صدرنشینی در گروه C شانس زیادی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پرسپولیس برای صعود از گروه خود دو بازی سخت برابر الدحیل قطر و شارجه امارات پیش رو دارد. شاگردان یحیی با دو پیروزی برابر التعاون مسیر صعود را هموار کردند، اما اگر می‌خواهند بدون دردسر و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند، باید برابر الدحیل قطر نیز به برتری برسند.

در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، شب گذشته تیم شارجه امارات از سد الدحیل قطر گذشت و پرسپولیس نیز با یک گل حریف عربستانی خود را در بازی برگشت از پیش‌رو برداشت. شاگردان گل محمدی با ۲ پیروزی رفت و برگشت مقابل نماینده عربستان و کسب ۷ امتیاز در صدر جدول و تیم التعاون به علت اینکه در بازی رودررو با الدحیل به برتری رسیده طبق قوانین AFC در رتبه دوم گروه C قرار دارند.

پرسپولیس درصورتی که در بازی آینده برابر الدحیل با هر نتیجه‌ای به برتری برسد، صعود خود را به عنوان تیم اول و یک هفته پیش از اتمام دور گروهی قطعی می‌کند. با توجه به نمایش ضعیف التعاون در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان و بازی خوبی که شارجه برابر الدحیل از خود نشان داد این احتمال می‌رود که شارجه با تفاضل گل بالا بتواند از سد التعاون عربستان عبور کند. پرسپولیسی‌ها با دو امتیاز از دو بازی آینده هم می‌توانند صعود خود را قطعی کنند به شرطی که الدحیل در بازی پایانی برابر التعاون به برتری نرسد که به پیروزی نرسیدن الدوحیل مقابل تیم ضعیف التعاون بعید به نظر می‌رسد.

اگر الدوحیل پرسپولیس را شکست دهد، با فرض پیروزی الشارجه مقابل التعاون، پرسپولیس در بازی آخر مقابل الشارجه، با فرض پیروزی الدوحیل مقابل التعاون، با مساوی هم از گروهش صعود نمی‌کند چرا که تفاضل گل الشارجه بهتر از پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس و الدحیل تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هرکدام از دو تیم سه برد بوده و یک بازی هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

در ادامه این مسابقات و هفته پنجم این گروه دوشنبه شب از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران پرسپولیس و الدحیل بازی برگشت خود را برگزار می‌کنند و التعاون عربستان و شارجه امارات هم از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

نظر شما