شناسهٔ خبر: 42710791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی: از استعدادیابی در پاراوزنه‌برداری غافل نیستیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری گفت:‌ اولویت نخست ما آماده‌سازی تیم برای پارالمپیک توکیو است و بعد از آن باید برنامه‌ای برای استعدادیابی و جایگزینی قهرمانان ملی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

«علی‌اصغر رواسی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزش ایرنا با اشاره به اردوهای غیرمتمرکز وزنه‌برداران پارالمپیکی اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته  اردوها به صورت غیرمتمرکز برگزار شد  و اکنون تنها ۲ وزنه‌بردار در محل فدراسیون تمرین می‌کنند. دیگر وزنه‌برداران در شهرهای خود و با برنامه ارائه شده از سوی مربیان تیم ملی تمرین خواهند کرد. این روند فعلا ادامه دارد و باید منتظر دستور ستاد ملی پیگیری از ویروس کرونا در ورزش باشیم. اگر مجوز صادر شود اردوها متمرکز خواهد شد و چندین اردو برنامه‌ریزی شده است.  

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ادامه داد: به دنبال آن هستیم اردوهای متمرکز بلندمدت برگزار شود و آخرین اردو تیم نیز متصل به اعزام به توکیو خواهد بود. البته در بین این اردوها ممکن است چند اعزام خارجی نیز داشته باشیم. گزینشی‌های تیم تقریبا به پایان رسیده و ورزشکاران نیز  سهمیه را کسب کردند هر چند که این سهمیه‌ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

رواسی با اشاره به برخی نوسانات تیم در چند سال گذشته گفت: «سید محمد شروین اسبقیان» با انتخاب «حسین رضازاده» به عنوان رییس انجمن پاراوزنه‌برداری به دنبال تدوین یک برنامه ویژه برای این رشته است. رشته‌ای که در پارالمپیک‌ها  و مسابقات آسیایی همیشه مدال آور بوده است.  

استعدایابی از دیگر مباحث مورد نظر رواسی در این گفت وگو بود. او گفت: تمرکز کنونی کادر فنی و مسوولان بر روی آمادگی تیم برای حضور در بازی‌های پارالمپیک است اما با این وجود استعدایابی را فراموش نکردیم و به دنبال آن هستیم تا برای چند سال آینده جانشینان شایسته‌ای برای ستارگان کنونی به تیم ملی معرفی کنیم. اکنون در دسته فوق‌سنگین «منصور پورمیرزایی» جانشین شایسته‌ای برای مرحوم «سیامند رحمان» است. هر چند رکوردهای او در حد سیامند نیست اما انتظار داریم مدال طلای مرحوم رحمان توسط پورمیرزایی برای کشورمان به ارمغان آورده شود.

نظر شما