شناسهٔ خبر: 42710624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برکات دفاع مقدس

تهران- ایرنا- روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: «حماسه و ایثار» از واژه‌های ماندگار در سرنوشت هر ملتی است، بویژه اگر این واژه‌ها دارای مفاهیم معنوی مقدسی باشند. همانند حماسه و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) که نه تنها هیچ‌گاه گرد فراموشی را بر خود نخواهد دید، بلکه تحول‌آفرین و انسان‌ساز نیز است.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران یکشنبه ۳۰ شهریور در یادداشتی به قلم سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آورده است: چهل سال پیش با حادثه شوم حمله سراسری رژیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی دوران دفاع مقدس برای این مرز و بوم شکل گرفت. رژیم بعثی با حمایت دولت‌های استکباری شرق و غرب و ثروت بی‌حد و اندازه حاکمان مرتجع منطقه با قصد براندازی حکومت تازه تأسیس جمهوری اسلامی و اشغال استان خوزستان حمله‌ای جنون‌آمیز به خاک ایران داشت. تجاوز این رژیم بعثی شهادت، مجروحیت، جانبازی، اسارت و آوارگی صدها هزار هموطن ایرانی را سبب شد. 

اما چون این حمله شرورانه، دفاع یکپارچه ملت مؤمن و ولایتمدار را در مقابل خود داشت، مصداق جهاد مظلوم در برابر ظالم شد و مدافعان حریم مسلمین مخاطب آیه شریفه قرآن قرار گرفتند که: «الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل‌الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون» (سوره توبه، آیه ۲۰) در روزهای اول تجاوز بیگانگان، رهبری معنوی حضرت امام خمینی‌(ره) به گونه‌ای بود که جوانان پاکباخته این سرزمین سخن و فرمان ایشان را به جان و دل خریدند. حضرت امام خمینی‌(ره) حتی بعد از آزادسازی خرمشهر از لوث وجود متجاوزان، جمله معروف خویش را بر زبان آوردند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، جمله کوتاهی که هم الهی بودن قیام و حرکت ملت ایران را معرفی کردند و هم قدرت معنوی را در پیروزی این نبرد نشان دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با واژه‌ها و مفاهیم ناب و خاص درباره عظمت روحی و معنوی ایجاد شده در دوران جنگ می‌فرمایند: «آن عزت، اعتماد به نفس و احساس اقتداری که از ناحیه معنویت رزمندگان ما و جامعه اسلامی ما احساس شد و توانست آن حادثه عجیب و شگفت‌انگیز - یعنی پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم این همه دشمن - را رقم بزند، آن خصوصیات، آن خصلت‌ها، برای ملت ما، برای کشور ما، یکی از بزرگترین نیازها است.»

نظر شما