شناسهٔ خبر: 42710522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

مجوز ورود به عراق برای هیچ‌کس صادر نمی‌شود

روزنامه جوان

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح دیروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: نظر رسمی دولت عراق بر این است که برای مراسم اربعین هیچ زائری از کشور‌های خارجی که درگیر بیماری کرونا هستند، نداشته‌باشند.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین ذوالفقاری افزود: اگر چه دولت جمهوری اسلامی و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین هستند، اما تصمیم به برگزار نشدن این مراسم گرفته شده‌است. ذوالفقاری افزود: برخی از عشایر و شیوخ عرب از دوستان خود در ایران دعوت کردند تا به عراق بروند، صرف این دعوت برای عبور از مرز کافی نیست؛ چراکه باید مجوز ورود به عراق صادر شود که در این شرایط صادر نمی‌شود. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: فراخوان‌هایی که برای ثبت‌نام کاروان صادر شده‌است، از نظر ما رسمیت ندارد و شاید کلاهبرداری باشد.

وی خاطر نشان کرد: در داخل کشور چند کار اساسی داریم، یک اینکه موکب داران برنامه دارند و با مدیریت ستاد اسکان اربعین این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. ذوالفقاری بیان کرد: دومین برنامه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک معیشتی است که در بین نیازمندان توزیع می‌شود و سومین کار برگزاری مراسم زیارت اربعین در نقاط مشخص شده‌است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت اربعین هم مثل مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. وی گفت: اگر تصمیمی بر برگزاری مراسم اربعین در عراق با حضور زائران ایرانی گرفته شود ما به مردم اعلام می‌کنیم و با رعایت پروتکل‌ها و هماهنگی‌های لازم اجازه ورود به این کشور را می‌دهیم، اما تا به الان هیچ تصمیمی برای ورود و حضور زائران ایرانی در عراق گرفته نشده‌است.

نظر شما