شناسهٔ خبر: 42710484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشاور پیشین پنس: عامل مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی ترامپ است

ایرنا

مشاور پیشین معاون رییس جمهوری آمریکا گفت که ترامپ عامل مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در اثر کرونا در این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «مایکل استیل» مشاور پیشین «مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری MSNBC به انتقاد از «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور و عملکرد او در مواجهه با شیوع ویروس کرونا پرداخت که تاکنون جان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم این کشور را گرفته است.

استیل در پاسخ به این پرسش مجری که چرا ترامپ تا این حد با پروتکل‌های بهداشتی نظر استفاده از ماسک مخالفت می‌کند، گفت دلیلش این است که ترامپ گمان می‌کند بیش از همه می‌داند. استیل تاکید کرد که ترامپ اعتقاد دارد از همه ژنرال‌های ارتش آمریکا و پزشکان و همه افراد دیگر بیشتر می‌داند.

مشاور پیشین پنس از نوع نگاه ترامپ به ایالت‌های مختلف آمریکا و آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا گفت که او به ایالت فلوریدا به بهانه این که وضعیت آن قرمز است کمک می‌کند، چراکه اقامتگاهش در آنجا است، اما به ایالت‌های دیگری هیچ کمکی نمی‌کند.

استیل که مدتی هم در ستاد مبارزه با کرونا کاخ سفید حضور داشته، با اشاره به صحبت‌های ترامپ با فرمانداران ایالت‌ها که مشکل افزایش شمار مبتلایان به کرونا را به گردن آن‌ها انداخته بود، خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: مشکل تویی. دلیل مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی تو هستی.

براساس آمارها، تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار نفر در آمریکا مبتلا به کرونا تشخیص داده شده و از این تعداد نزدیک به ۲۰۴ هزار نفر جان خود را از دست داده و حدود ۴ میلیون ۲۱۸ هزار نفر بهبوده یافته‌اند.

منتقدان و کارشناسان بخش سلامت به طور فزاینده‌ای ترامپ و عملکرد او در قبال شیوع کرونا را عامل شدت گرفتن شیوع این ویروس در آمریکا دانسته و افزایش مرگ‌ومیر را ناشی از اهمال‌کاری و تعلل او در اعمال مقررات لازم برای کنترل آن دانسته‌اند.

ترامپ که در ابتدا شیوع کرونا را انکار کرده و آن را آنفلوانزا معرفی می‌کرد، مدتی اخبار مربوط به کرونا را شایعات درست شده توسط دموکرات‌ها و مخالفان خود می‌دانست و بعد از آنکه مجبور به اقدام برای کنترل آن شد، از اقدامات بزرگ و سخت‌گیرانه دولت خود برای کنترل این ویروس سخن می‌گفت.

رییس جمهوری آمریکا ماه‌ها است که در گفت‌وگوها و سخنرانی‌های خود اعلام می‌کند که کرونا به زودی از این کشور رخت بر می‌بندد و در بیشتر مواقع از پوشیدن ماسک خودداری می‌کند.

نظر شما