شناسهٔ خبر: 42710435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وقوع تیراندازی‌های پی‌درپی در یک مرکز تجاری در آمریکا

فارس

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند در مرکز تجاری «لیهای وَلِی» واقع در ایالت «پنسیلوانیا» تیراندازی رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،  منابع محلی آمریکایی بامداد یکشنبه از وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید واقع در ایالت «پنسیلوانیا» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، افراد حاضر در مرکز تجاری «لیهای وَلِی» می‌گویند چندین بار صدای تیراندازی و شلیک مکرر شنیده‌ و به پلیس و نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

هنوز گزارشی از تلفات یا مجروحان احتمالی این حادثه گزارش نشده و مشخص نیست فرد تیرانداز هنوز در داخل مرکز خرید پنهان شده یا فرار کرده است.

با این حال، تصاویر منتشر شده از این مرکز خرید نشان می‌دهد که یک تیم ضربت و واکنش سریع آمریکایی در حال یورش بردن به داخل این ساختمان هستند و همزمان صدای تیراندازی نیز شنیده می‌شود.

خبرنگار یک شبکه محلی آمریکایی از مکان حادثه گزارش داد که حداقل ۳۰ خودروی پلیس و ۴ آمبولانس به منطقه اعزام شده‌اند. نیروهای امنیتی نیز از مردم خواستند که هرچه سریعتر محوطه مرکز خرید را ترک کنند.

جرائم خشونت‌بار هر سال در تابستان افزایش پیدا می‌کنند اما این افزایش امسال در نیویورک بسیار شده بوده است. از ماه «می»، ۷۹۱ تیراندازی در نیویورک اتفاق افتاده که بیش از ۱۴۰ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. همچنین در همین بازه زمانی ۱۸۰ قتل اتفاق افتاده که معادل با بیش از ۵۱ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ است.  

نظر شما